måndag 23 februari 2015

Tarotskop - Så blir vecka 9 enligt mina Tarotkort 150223



Hej kära du!

Hoppas du har haft en go helg, nu är det dags för en ny vecka och ett nytt Tarotskop. Mycket nöje!


VECKANS TAROTSKOP:

Ömsom vin, ömsom vatten, brukar man säga! Den här veckan bjuder på många olika energier som rör sig lite hit och dit. Du kommer nog att finna att många av dina önskningar slår in och att projekt avslutas med bra resultat! (Med projekt menar jag allt från stora projekt på jobbet till små projekt hemma, som att städa ur köksskåpen. *ler*) Det mesta du tar dig för kommer troligen att gå i lås och ge dig stor glädje både på lång och kort sikt. Har du lite svårt för att avsluta saker och ting så gör en kraftansträngning – du kommer att känna dig så otroligt nöjd efteråt!! Den här veckan är det mycket kärlek i luften! Kanske träffar du en ny kärlek, kanske köper du ett husdjur, kanske hittar du en modell för att äntligen börja försörja dig på din hobby eller kanske kommer du på att livet inte är så tokigt ändå!! Att hitta kärleken till livet i allmänhet, på ett vardagligt sätt, är en av de stora kärlekarna i livet. Du vet…. Det kan vara att man stannar upp på promenaden och plötsligt inser att man står och beundrar formen av ett vackert träd, eller när den nyskalade apelsinen smakar ännu bättre än någonsin förut, när ett leende från en främling på stan får dig att känna dig glad inombords, när kyssen från din man/fru/partner sedan många år plötsligt smakar kärlek igen, när du ser dig själv i spegeln och tänker: Den där personen är jag – och den personen är helt ok – ja rent av toppen!!

En kontrollfråga: När du ser solen stråla in genom fönstret – ser du då det vackra solskenet eller ser du den smutsiga fönsterrutan? *ler* Om du ser den smutsiga fönsterrutan, notera på din att-göra-lista att du ska putsa fönsterna och övergå sen till att njuta av solskenet!!!


Tips: Det är ok att vara bra och duktig – sänk inte din standard i rädsla att andra ska tycka att du är mallig eller självgod för att du presterar mer än vad de gör. Klappa dig på axeln och njut av resultaten av ditt arbete.  

Råd: Saker är bra att ha! Omge dig med saker du tycker om och saker som fyller en funktion i ditt liv. Kasta eller ge bort resten – de tar din energi! Om ditt hus är för stort, fundera på att flytta och skala ner ditt liv. Om du ska köpa nytt hus – fundera på om du verkligen har tid med renovering och att anlägga en helt ny trädgård. Var på det hela taget vaksam så att materiella ting inte tar över ditt liv.

Hinder: En situation på jobbet kan få dig att känna dig utanför och utan uppskattning. Det är inte ditt ”fel” – situationen bara ”är” och blåser snart över. Lägg inte energi på det - gå inte in i någon offerroll så är det snart glömt. Det kan också vara ett jobb du sökt som inte blir ditt – lika bra det – det finns bättre jobb därute som väntar på dig!

Affirmation:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Drottning i Svär lyder: Jag är i kontakt med min inre visdom!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


Ha en go vecka!!

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita




Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

5 kommentarer:

  1. Härligt! Känns som det är mitt i prick!
    Tackar!
    Kärlek!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Det känns så rätt det du skriver. Tusen tack. Önskar även dig en toppen vecka.
    Kramar från mig
    Tina

    SvaraRadera
  3. Det känns så rätt det du skriver. Tusen tack. Önskar även dig en toppen vecka.
    Kramar från mig
    Tina

    SvaraRadera
  4. Detta var precis vad jag behövde ta till mig just nu <3

    SvaraRadera
  5. Oj så mycket som jag tänkt på precis, som det där att jag skulle putsa mina fönstren lite i taget och fixa med mycket ansträngning en massa papper mm som jag behöver göra som de flesta är bråskande ärenden. Sedan kan man slappna av bättre, inte innan.
    Ha en bra vecka själv, kram

    SvaraRadera