måndag 25 maj 2020

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 22 enligt mina Tarotkort 200525


Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop, hoppas råden från mina Tarotkort ska hjälpa dig att göra din vecka ännu bättre!


Kom ihåg! På onsdag den 27 maj (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Anmäl dig via inbjudan som ligger i min Facebookgrupp: "Maritas Hjärtevänner" eller mer privat här på hemsidan via sidan kostnadsfri Distanshealing. Vill du få meddelande till din email varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing kan du anmäla det här >.



 





VECKANS TAROTSKOP


1.  Du är och kan så mycket mer! Det första kortet jag får vill påminna oss om att vi har så mycket mer att ge i livet och så många fler gåvor inom oss att upptäcka. Energierna denna vecka hjälper oss att hitta nya inre gåvor att utveckla. Se dig själv som en Skattkista, du har bara upptäckt det första lagret av guldpengar, lite längre ner ligger mer skatter! *ler* Bra fråga att ställa sig i lugn och ro och gärna med penna och papper i händerna: "Hur kan jag utveckla mina inre gåvor ännu mer och hur kan jag hitta alla skatter jag har inom mig?" Sen är det bara att lyssna och skriva. Tycker du inte att du hör något, stilla dig ännu mer eller meditera en stund. Sen kan du även lägga märke till signaler och tips du stöter på - kanske är det någon du möter som pratar om något intressant, kanske läser du något i en tidning eller på nätet som får dig att tänka, - det skulle jag också vilja göra, osv. Tecknen vi får från Universum är många och det är som att gå på Skattjakt att finna dem.

2.  På tal om meditation... Andra kortet jag får är en påminnelse om att det är viktigt att ta lite tid för sig själv ibland och bara vara stilla. Det här är en bra vecka att börja meditera eller schemalägga lite egen tid. Även om man har barn och familj så går det, det gäller bara att prioritera sig själv. Det behöver inte vara lång tid,  15 minuter är bra - 1 minut är bättre än inget. Huvudsaken är att forma en vana av att få en liten stund för sig själv varje dag.

3.  Tredje kortet säger: Bättre fly än illa fäkta är bra, men bäst är att avbryta alla diskussioner och incidenter innan de går så långt. Om du befinner dig i en knivig situation denna vecka, se till att lämna den med värdigheten i behåll, du ska varken fly eller fäkta. Istället ska du sträcka på dig, ta ett djupt andetag och säga att du behöver tid att analysera situationen. *ler* Det kommer att göra din "motståndare" perplex och situationen kommer att lugna ner sig och ge dig tid att i lugn och ro bestämma var du står i frågan.


Lyckofärg denna vecka är midnattsblått. Lyckotal: 5.

Inom numerologi sägs talet 5 stå för flexibelt och anpassningsbarhet
samt nyfikenhet och mod att testa nya saker. Spännande! :-)



TIPS:  Var inte rädd om du är ledsen ibland. Gråt är en bra ventil - ungefär som ånga, men i fast form, som behöver pysa ut.
 
RÅD: Förvänta dig inte mer från vänner och familj än du ger själv. Lägg inte över ansvaret på dem att höra av sig eller att bjuda in dig till olika evenemang. 

HINDER: Det finns inte ondska, det finns bara avsaknad av ljus och kärlek. Om du möter någon du inte tycker gör rätt, sänk dig inte till deras nivå utan vrid upp ljuset och kärleken inom dig själv istället.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är: Drottning i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder: - Jag älskar livet och livet älskar mig!  (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


NÅGRA ORD OM KÄRLEK:
 
Par: Om du vill ha lite mer fyr i din relation, tänk så här när du hör att din partner kommer hem: Olalá! Nu kommer min man/fru!! *ler* jag lovar, det kommer inte dröja länge innan energierna det skapar, kommer att skapa mer fyr i er relation!

Singlar: Denna vecka ser det lyckosamt ut att träffa någon på en läktare av något slag! Dags att gå på fotbollsmatch, konsert, seglartävling - eller vad vet jag vad som är tillåtet och igång just nu? *ler* Du får kolla en evenemangskalender i just din stad.
 
Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!
Kram, Marita på MB Nova


[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41.







Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar