måndag 10 augusti 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 33 enligt mina Tarotkort 150810

Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt. 

VECKANS TAROTSKOP:

Har du länge tyckt att livet är som en enda lång skolgång där många svåra saker ska läras in i form av besvärliga uppgifter och situationer? Denna vecka är det dags att omsätta alla dessa erfarenheter till något riktigt bra. Använd alla dina resurser, låt inget stå ivägen för det nya ”jag” som väntar på att komma fram och se dagens ljus. Kom ihåg – den är, är inte konstant utan kan du kan förändra både dig och ditt liv i varje givet ögonblick. Naturen har nått sin höjdpunkt för i år – förspill inte en minut genom att sitta inne – ut och njut av sensommargrönskan och plocka på dig så många minnen, bär och frukter du bara kan. 
Och, varför inte ta tillvara på saker från naturen och göra fina inredningsdetaljer med. Samla nu för att pyssla tex i vinter – du kommer att tycka det är riktigt roligt att gå på ”skattjakt” i naturen. Hittar du mycket bär är detta en suverän vecka att sylta och safta på. Allt du gör kommer att bli himmelskt gott. Den här veckan är det också bra att ta hand om kroppen lite extra. Gör det på det sätt som passar just dig bäst! De rutiner du formar nu kommer att sitta i hela hösten och vintern och göra dig till den person du vill vara rent fysiskt. Se även över dina materiella resurser och gör en klok investering, det kommer att löna sig på sikt – tänk alltid långsiktigt!


Livet måste inte alltid vara så allvarligt – det är helt ok att vara lite tokrolig emellanåt. Det spelar heller ingen roll att andra tycker du är så rolig – huvudsaken att du har roligt!  Sök gärna nya vägar när det gäller din personliga utveckling, gamla upptrampade stigar kan kännas bekväma men det är när man vågar staka ut nya vägar som livet känns extra äventyrligt. Just den här veckan har du lätt för att lära och hitta just den väg du vill gå. Som jag nämner ovan – DU är inte statisk utan kan förändra dig precis som du vill. Ett meddelande du väntat på kommer kanske denna vecka i form av brev, e-post eller telefon. Glöm inte att hålla telefonen laddad.



TIPS:
Barn har en förmåga att anpassa sig efter nya situationer. Kanske behöver du tänka som ett barn ibland - kanske hittar du då svaret på en svår situation?

Personlig notering: Idag hände en söt sak! Solen sken och fåglarna kvittrade och mitt i all sommar sjön grannens barn, bara några år gamla, på Jingle Bells. Ja, Bjällerklang fast på engelska. Vem har sagt att man måste sjunga den bara på julen? Den är ju så glad och rolig. *ler*
Gör annorlunda saker du också – fastna inte i gamla hjulspår som bara leder runt, runt och ingenstans.

RÅD:
Familj och vänner ÄR viktiga – ta hand om dem. Låt alla måsten vänta ibland – tillbringa tid med dem du trivs med och älskar.

HINDER:
Gräv inte ner dig i detaljer – var noga med att ha perspektiv och se helheten i olika situationer. Detta gäller inte minst dig själv, sätt inte upp begränsningar och hinder för vad du kan göra. DU kan allt – om du bara är villiga att försöka.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Riddare i Svärd och lyder: Jag försvarar rätten till sanning och rättvisa!


Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, dela gärna så att andra får läsa det.

Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

  

 
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar