måndag 17 augusti 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 34 enligt mina Tarotkort 150817



Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt. 

Tips: På onsdag 19 augusti kl. 22.00 bjuder jag på kostnadsfri Distanshealing igen. Välkommen att anmäla dig via min FB-grupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida: www.mbnova.se / fliken för kostnadsfri distanshealing. 

VECKANS TAROTSKOP:

Är du sann mot dig själv? Denna vecka kan vi utsättas för situationer som ska träna oss i att vara sanna mot oss själva. Att vara sann mot sig själv innefattar många begrepp, till exempel att:

  • Bara prata på ett sätt så att vi aldrig nedvärderar oss själva eller andra 
  • Alltid (på ett vänligt sätt – och när det efterfrågas) tala om vad vi tycker 
  • Inte hålla med för ”husfridens skull”



Det finns fler exempel men fundera gärna själv ett varv över vad detta att ”Vara sann mot sig själv” betyder för dig. När och om du hamnar i en situation som du tycker är knepig, tänk då att det är ett tillfälle för dig att träna. Att bli arg är bättre än att bli passiv och låta självförtroendet dala – men bäst är att höja lite lätt på ögonbrynen och säga: Intressant, vad i hela friden betyder det här?! Det öppnar dig för insikter om vad situationen handlar om egentligen. 




Den här veckan är det toppen att leta efter ny personal, en mäklare, en advokat, en kompanjon osv. Det är också en bra vecka för det omvända. OM du är något av detta (arbetssökande, mäklare, advokat, på jakt efter nya affärskontakter etc.) kommer många oanade möjligheter din väg. Håll ögonen öppna och sinnet alert!

TIPS:
Om du har semester kvar att ta ut är detta en bra vecka att resa bort eller i alla fall att börja planera en resa. Det gäller både resor av nöjeskaraktär, retreat, volontärarbete, rehabilitering och utbildning. Du har världen i dina händer, dra nytta av det!

RÅD:
När vi blir äldre kan det vara många som har åsikter om vad vi borde – och inte borde – göra. Tänk på att ditt liv handlar om dig – ta tag i tömmarna och styr dit du vill. Det kan dessutom vara många som lägger beslag på vår tid. Det enda vi alla har är tid, närmare bestämt 24 timmar per dygn – ge inte bort din tid till något eller någon som inte förtjänar det.

HINDER:
Har du glömt att du är en fantastisk, nyfiken, rolig och kreativ människa? Skynda dig att minnas så ska du se att livet tar fart på ett väldigt roligt sätt igen. Fråga dig själv: Vad är mest fantastiskt med mig? Vad är jag nyfiken på? På vilket sätt är jag rolig? Vad tycker jag om att göra/skapa? Bra och starka frågor är livsviktiga!

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Tre i Stavar och lyder: Jag skapar min egen verklighet genom att fokusera på det jag verkligen vill ha!


Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det.

Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.


Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

 
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar