måndag 7 september 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 37 enligt mina Tarotkort 150907

Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt. 


VECKANS TAROTSKOP

Det här blir allt en rolig vecka! Andra veckan i september är ofta lite anonym, tycker jag, med tanke på att skolorna redan har börjat och jobb och projekt redan är planerade och igångsatta. Men inte i år. Den här veckan finns det chans att många roliga saker händer – och det vi planerar denna vecka har chans att bli riktigt, riktigt lyckat. Bland annat är det en väldigt bra vecka att planera eller gå på familjefester och sammankomster. Till familj räknas även nära vänner. I de fall det funnits problem i släktrelationerna tidigare verkar det finnas energier i omlopp just nu som, så att säga, lägger sig som balsam kring relationerna och göra träffarna mycket trevliga. Även släkt/vänträffar som planeras just nu gynnas av dessa energier. Så passa på att planera alla större träffar där många familjemedlemmar eller vänner samlas, exempelvis: Jul, Nyår, Bröllop och födelsedagar osv. 

Det här är även en bra vecka att samla människor med samma intressen – vad det nu än kan vara: Vin, vänskap, ridning, konst, mat, meditation – ja vad som helst. På dessa träffar kommer många nya människor att finna varandra och antingen bidrar det till att goa vänskapsband knyts, eller att till och med kärlek uppstår. 

Om du har väntat på meddelande som rör pengar finns det stor möjlighet att det kommer denna vecka och att beskedet är till din fördel.


 
TIPS: Stå upp för din sak men kom ihåg att man lockar fler flugor med socker än vinäger. Motstå frestelsen att bli arg och upprörd om du stöter på motstånd när du framför dina åsikter. Kom ihåg att sanningen är subjektiv och att det egentligen väldigt få saker som omfattas av en absolut sanning. 

RÅD: Ta det lite piano, var lite avslappnad och sätt gärna lite guldkant på tillvaron. Varför inte ta fram finporslinet och silverbesticken fast det är en vanlig måndag och det serveras pyttipanna? Det är bättre att använda allt fint vi har nu, än att gå ur tiden och allt står kvar – fint men oanvänt i skåpen… 

HINDER: Många idéer och tankar bubblar kanske upp inom dig ibland och istället för att sätta dig ner i lugn och ro och reda ut det hela – gör du kanske ingenting? Inspiration och idéer kommer ofta från vårt högre jag, som känner oss och våra drömmar bättre än någon annan. När du kommer på nya saker – tacka, ta emot och gör något vettigt av informationen. 

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Måttfullheten och lyder: Jag inser mina behov och använder alla mina resurser till att skapa hälsa och harmoni i mitt liv! (Upprepa flera gånger och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner.)


Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det.

Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



   
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

4 kommentarer:

  1. Tack fina Marita! Ska följa dessa råd för de verkar så kloka.

    SvaraRadera
  2. Tack så väldigt mycket! Jag tar till mig det du förmedlar med glädje :-) Ha det gott!

    SvaraRadera