måndag 28 september 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 40 enligt mina Tarotkort 150928



Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt!

Tips: Ikväll 28/9 startar min Workshop Attrahera Kärlek, en härlig workshop som lockat hundratals deltagare genom åren.  Läs mer och boka plats: http://bit.ly/Q6sWFW  // Om tiden inte passar dig hör av dig så kan du starta senare än 20.00.


VECKANS TAROTSKOP

Denna vecka har ”grupper” en stor betydelse. Det är lite delade energier här så låt oss bena upp det hela. Om du känner att du ofta blir utesluten ur grupper eller känner viss olust över vissa grupperingar kan det vara något som du kanske behöver träna på. Bli därför inte alltför oroad eller förvånad denna vecka om du befinner dig i situationer med många människor och känner dig lite udda eller utanför. Många tränar hela livet på att passa in i grupper – ofta utan att lyckas. Många ger upp och undviker grupper helt och hållet. Kanske väljer man partner som har en väldigt liten släkt/familj, kanske väljer man ett arbete som är mycket självständigt, kanske väljer man singelsporter istället för lagsporter. Det är ok vilket man än gör – det viktiga är att man är medveten om sina val – och känner sig ok med det. Det viktiga är också att man inte försöker passa in. Det viktiga är alltid att vi är den vi är. Nästa gång du känner dig utanför stanna upp och fundera på hur du tänker och agerar i situationen. Försöker du passa in eller är det ok för dig att tänka att; ”Just den här gruppen av människor är väldigt olika mig – inte bättre eller sämre – bara annorlunda. Jag stannar här en stund och är mitt vanliga trevliga jag, sen går jag och gör något annat som är mer berikande för mig.”

Kom ihåg! Det är inget fel på dig och det är inget fel på andra – vi går bara inte ihop med alla.




Förutom att det kan vara lite mankemang med grupper så blir detta en helt strålande vecka på många sätt!

Gamla projekt avslutas med, över förväntan, goda resultat och nya sätts igång och får en flygande start. Med projekt menar jag det mesta, exempelvis: tröjan du stickat på ett helt år blir äntligen klar och sitter som ett smäck, köksrenoveringen blir klar och riktigt lyckad, du har tampats med en avhandling och plötsligt är den klar osv. Eller, du har länge tänkt lägga om taket och plötsligt får du tag på en ledig snickare, barnen får äntligen plats på dagis, din partner – eller du själv - har varit arbetslös länge får plötsligt ett nytt jobb, osv. Om inget händer av sig själv, som du vill… fundera på vad du kan passa på att avsluta nu – och fundera på vad du kan starta. Det ligger mycket nystart i luften – nästan som att luften blir klarare att andas. Ta tillvara dessa härliga energier så mycket du bara kan.


TIPS: Om du känner dig otrygg i livet, kom ihåg att trygghet är en känsla och att känslor kommer inifrån, inte utifrån.

RÅD: Många missförstånd kommer sig av otydlig kommunikation, säkerställ att du har förstått ordentligt innan du tappar tålamodet eller ”flyger i luften”.

HINDER: Om du tycker att livet är tungt, kom ihåg att vi påverkas mycket av saker och hur vårt hem ser ut. Vill du flytta men inte kan det just nu kan du alltid flytta på saker, städa, måla om eller rensa och röja. Det kan göra stor skillnad!


AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Översteprästen och lyder: Jag är trygg i att alltid följa mitt eget hjärtas röst.  (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det.

Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

    


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

1 kommentar:

  1. Jag känner mig alltid så rofull när jag läser det du skriver. Men efter det skänker jag det ingen tanke.

    SvaraRadera