måndag 11 november 2019

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 46 enligt mina Tarotkort 191111

MB Novas Tarotskop - Originalet sedan 2009


Tips: 30 dagars Healing Bootcamp!
Ta emot healing till dig och läk din släkts familjekarma. Dessutom många bonusar och 30 email med kunskap om andlig och personlig utveckling. Läs mer >>


Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop och det är min förhoppning att budskapen jag kanaliserar idag ska hjälpa dig att göra din vecka ännu bättre!



Om du gillar budskapen i Veckans Tarotskop skriv gärna en kommentar.


Veckans Tarotskop

1. Framtiden kan, för många, te sig kall, hemsk och skrämmande - för andra; trygg, rolig och något man ser fram emot. Vårt första kort vill uppmuntra oss att se över hur vi ser på vår framtid. En positiv framtidssyn gör vårt "NU" så mycket roligare.  Dessutom, denna vecka är det extra positivt att lägga upp långsiktiga planer att se fram emot - speciellt planer för nästa sommar.

2. Veckans andra budskap säger: "Grannens gräs är inte grönare". Alla människor får sin beskärda del av svårigheter och bara för att det inte syns på utsidan så kan många människor ha det svårt på insidan. Och har du tänkt på en sak? Tänk om din granne tycker att "ditt gräs är grönare"? *ler* Mycket beror ju på vad man jämför med.

3. Den här veckan är det mycket förmånligt att göra saker som har med vatten att göra. Exempel: gräva diken, borra/gräva en brunn, köpa båt, åka båt. Nu kom jag inte på fler exempel men låt oss hoppas att det regnar mycket denna vecka - att vara ute när det regnar måste ju också betyda tur! *ler*


Lyckofärg denna vecka är rosa.  Lyckotal: 9.



Tips: Vill du vara bättre än dina vänner, rikare än dina vänner, mer framgångsrik än dina vänner - eller vill du ha vänner? Välj vem du (eventuellt) tävlar med. Vänskap är ingen tävling och vi får inget ta med oss när vi "går".

Råd: Om du visste hur många val du har i livet skulle du kanske bli förvånad. Ofta kanske det känns som att världen och livet styr dig. Så är det inte. Från det att du går upp på morgonen och väljer om du vill dricka vatten, te eller kaffe så fortsätter du att göra val, om både stora och små saker, ända tills du lägger dig. Ditt liv är ditt liv och inget tidsfördriv. Gör dina val med omsorg.

Hinder: Ensamhet är för många en plåga. Men jag brukar säga; ensamhet är vanligare än många tror. Om man klumpade ihop alla som känner sig ensamma skulle det bli en megaförening! Var inte ensam i onödan, gå med i grupper, föreningar, prata med människor i kön och på bussen. Vem vet, någonstans väntar en ny vän på just din vänskap. Budskapet vi får här är att denna vecka är det lite, lite lättare att finna nya vänner!

Affirmation: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är Måttfullheten från Stora Arkanan och lyder: - Jag inser mina behov och använder alla mina resurser till att skapa hälsa och harmoni i mitt liv! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


Företagare? Man skulle kunna säga att veckans Tarotskop är en slags kundmagnet. Men, så tänkte jag inte för ca tio år sedan, när jag började skriva det. Jag såg det bara som något roligt att skriva som spred glädje hos mina läsare - och det gör jag fortfarande! Har du någon kundmagnet? Vill du lära dig från grunden hur man egentligen "ska" göra? :-) Varsågod, här är en gratis checklista för dig att ladda ner om du vill lära dig mer! Länk >>


Några ord om kärlek:

Par: Om du vänder ryggen åt din partner och er relation och hoppas att din partner ska vara den som tar första steget till försoning, tänk igen. Din partner kanske inte har redskapen att reda ut situationen men kan känna sig inspirerad att skapa harmoni om du tar första steget. Ibland behövs så lite.

Singlar: Den här veckan är det förmånligt att träffa någon på ett ställe för "upplysning". Kanske en skola eller kurs - eller kanske på ett bibliotek eller en bokhandel? *ler* Lycka till!


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!
Kram, Marita på MB Nova


[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41.






Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar