måndag 27 april 2020

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 18 enligt mina Tarotkort 200427


Tips: Behöver du en ekonomisk ljusglimt och lite extra inspiration i dessa tider, välkommen till denna grupp >


Hej kära läsare!

Hoppas att du har haft en fin helg! Här kommer veckans Tarotskop, hoppas råden från mina Tarotkort ska hjälpa dig att göra din vecka ännu bättre!








VECKANS TAROTSKOP


Denna vecka är alla slags "nystarter" gynnsamma!  Vad vill du starta om? Din relation, din träning, din karriär - vad? Ibland blir vi så vana vid våra liv att vi bara kör på. Då kan det vara bra att stanna upp och fundera på vad vi skulle vilja starta om - och på vilket sätt. Du vet, ibland säger vi: Jag ångrar att jag inte gjorde si eller så, jag önskar att jag kunde gjort om det, då skulle jag gjort på ett annat sätt. NU kan du det! 

På tal om nystart... Kanske vet du inte riktigt hur du skulle göra för att starta om? Till exempel: Låt oss säga att du har växt upp i ett hem där man slarvade med sin ekonomi. Låt oss säga att du har följt samma mönster i ditt liv men känner att nu är det dags för dig med nystart - alltså, att få mer ordning på din ekonomi. Du kan inte använda det system du lärt dig hemifrån, där finns inga förebilder att följa. Se dig då omkring, vem skulle du kunna använda som förebild för att få mer ordning på ekonomin? Lägg märke  till att detta bara är ett av tusen exempel.

Budskapet är: Leta efter en förebild som kan hjälpa dig till en ny fräsch och spännande omstart inom valfritt område i livet.


Lyckofärg denna vecka: gult och guld. Lyckotal: 12.






TIPS: Om man gör fler roliga saker än tråkiga saker blir livet roligare. Se hur du kan fördela det du gör för att skapa en bättre balans i livet. :-)





RÅD: En resa skulle nog pigga upp dig! Känner du dig instängd? Resebegränsningar råder... Det sätter en del käppar i hjulet men inget är omöjligt. Vart skulle du kunna resa för att få lite ny inspiration och den där härliga känslan av nystart? Tänk på att ibland måste man inte resa långt för att liksom "komma till en annan värld".

HINDER: Veckans hinder handlar om att begränsa eventuell vana vi har att säga: Jag har inte råd. Själva uttrycket förstärker och befäster situationen. Försök att hitta andra sätt tänka kring din ekonomi och hur du tänker och pratar om den.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från Tarotskolan; MB Nova Tarot Academy. Kortet vi får är: Page i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: - Jag är redo att ta chansen att älska igen! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


NÅGRA ORD OM KÄRLEK:
 
Par: Att göra upp stora planer och fatta stora beslut ser mycket lyckosamt ut denna vecka! Kanske kan ni inte genomföra dem genast, men när livet sätter fart igen, var redo då!

Singlar: Jag väntar lite till med detta råd....

 
Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!
Kram, Marita på MB Nova


[Ring Marita] Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att fråga om och diskutera allt. Förboka tid via Kalendern - eller ring direkt 0939-111 91 41.






Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar