måndag 4 augusti 2014

Tarotskop - Så blir vecka 32 enligt mina Tarotkort 140804 (skriftligt)



Hej kära du!! 

Tänka sig, det är redan augusti – tiden springer verkligen iväg! Tänka sig, det är även måndag så här kommer veckans Tarotskop – så blir veckan enligt mina Tarotkort. Tolkningen sträcker sig över hela vecka 32. Denna vecka blir det skriftligt igen - mycket nöje! :-)

På gång!
  • Den 25 augusti är det dags för klassikern – Workshopen: Aktivera ditt Pengaflöde. Läs mer och boka här: http://bit.ly/1lMKG2b


VECKANS TAROTSKOP:

Augusti brukar ju kallas för skördemånaden och det stämmer verkligen den här veckan – och även nästa vecka! Du har säkert sått många fröer under året och många av de saker du sått idéer till och planerat kommer du att kunna skörda nu. Det kan vara allt från nya relationer i olika former till små och stora projekt. Fundera på vad det är för fröer du har sått? Är det planer på ett nytt jobb, perfekta tomten att köpa, boken du vill ge ut, en speciell resa du vill göra. Ja fundera på hur du kan dra nytta av energierna nu och (minst) även nästa vecka! Vissa saker kan inte skyndas på och bör inte skyndas på så stressa inte fram något, det räcker med lite energi från din sida för att saker och ting ska röra på sig!

Det här är även en tid för skönhet. Skönhet både inifrån och ut och även runt dig. Kanske är det nu du ska se om både din kropp och ditt hem och se hur du kan med enkla medel dra nytta av dessa energier för att få ett enastående resultat. Några exempel: Har du funderat på att anlägga en ny rabatt, måla om huset, tapetsera om, färga håret, köpa höstgarderoben? Vad det än är så hittar du precis det du vill ha – och du får till det där extra precis som du vill ha just nu! 

Bilden är inte relaterad till texten
Tips: Om du har något som känns jobbigt i ditt liv, kom ihåg att du måste inte ta alla strider själv. Där finns hjälp och stöd att få från omgivningen nu – det gäller bara att be rätt personer om hjälp.

Råd: Finns det något lekfullt och lustfyllt som du gärna ville göra i sommar för egen del, eller med/för dina ev. barn? Än finns tid men gör dem snarast! Det kan annars lätt bli en sådan där sak som du grämer dig över, att ni/du inte gjorde, när vintern kommer...

Hinder: Känner du att hjärnan inte riktigt vill komma igång efter semester och/eller ihållande värme? Om så är fallet och du kan vänta lite med att ta tag i en riktig tankenöt/problem så avvakta lite, din mentala kapacitet kommer att vara större lite längre fram.

Ord på vägen: Det här är en fantastisk vecka att knyta an till vänner och verkligen tacka jag till allt socialt som kommer i din väg. Snart är den mörka årstiden här och de sociala grundstenar du bygger nu visar sig lyckosamma även under vinterhalvåret!
 

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Tornet och lyder: Jag befriar mig sjäv från allt jag inte längre behöver.



Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer / infallsvinklar i ditt liv.



Tack för idag - ha en go vecka kära du!

 
Kram, Marita på MB Nova
● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 

För öppettider, klicka här >>




Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se
Boka Marita: http://marita.shopitoo.com


3 kommentarer:

  1. God morgon rara Marita och tack för veckans Tarotskop!
    Veckans affirmation är klockrent det är precis vad jag gör befriar
    mej/rensar ut sånt jag inte längre behöver.

    Ha en fin vecka!

    Tisdagskram
    Renate

    SvaraRadera
  2. God morgon till dig också och tack! Kram, Marita

    SvaraRadera
  3. Hej Marita
    Jag blir alltid så glad och upprymd när jag får mail av dig.
    Tusen tusen tack och tack för att du finns.
    Önskar dig en dag fylld med glädje och kärlek
    Kramar i massor
    Monica B

    SvaraRadera