måndag 17 november 2014

Tarotskop - Så blir vecka 47 enligt mina Tarotkort 141117



Hej kära du!

Hoppas du har det bra! Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje!!

VECKANS TAROTSKOP:

Lugnet före stormen! Den här veckan kan det vara bra att ibland (inte hela tiden…) dra sig tillbaka och vila, samla tankarna, skissa på mål och framtidsplaner, meditera, träna och bara vara lite cool emellanåt. Det kommer att bli mycket hektiskt framöver, inte minst för att julen närmar sig förstås. Det här är också en vecka då det är lyckosamt att både resa utomlands och planera en semesterresa. Med lyckosamt menar jag att man troligen inte blir av med bagaget *ler*, man kanske får extra fint väder – eller hittar en resa till bra pris. Den som inte känner sig stadd i kassan för att resa just nu kan med fördel införskaffa en resebroschyr! Inte för att sorgset titta på alla bilder och känna sig eländig för att man inte kan åka utan för att sätta fart på energier och med hjälpa av visualiseringens starka kraft styra sig själv i den riktningen!

Gör såhär: Sätt dig på din favoritplats, stilla dig, blunda en stund, ta några djupa andetag. Gå ner i varv, andas lite jämnare, djupare och långsammare. Låt kroppen och hjärnan slappna av. När du känner dig reda öppnar du både ögon och resebroschyr och bläddrar igenom katalogen. Se noga på bilderna, känn värmen, solen mot huden, vattnet och sanden mellan tårna. Eller se hur solen glittrar i snön (om det är en skidresa du vill göra). Se hur du badar eller åker skidor, eller vandrar – eller vad du vill. Hur luktar det, hur känns maten på din tunga, hur mår du, vilka människor träffar du, vad gör du osv. Försök att föreställa dig allt in i minsta detalj. Detta får fart på energierna – det kan jag lova!! Notera: du kan troligen behöva visualisera detta mer än en gång innan resan manifesterar sig i ditt liv – men det kan det väl vara värt?!

Denna typ av visualisering kan du använda till vad du vill!

Tips: Den här veckan är det lite extra negativt att tycka synd om sig själv. Det sätter djupa spår om det får pågå för länge – så till den milda grad att självaste julen kan bli lidande. Det vill vi inte!! Gör så gott du kan – försök tänka på något helt annat när ovälkomna tankar kommer krypande.

Råd:
Du kan komma att få en del dubbla budskap under veckan. Kanske säger en person något men du känner att det ligger något mer – eller helt annat – bakom uttalandet. Försök att gräva lite efter sanningen – utan att vara för påstridig, det är inte läge att vara blåögd denna vecka.

Hinder: En överenskommelse, ett avtal eller en plan kan gå om intet – eller bli fördröjd. Ingen fara vännen, nytt och bättre avtal, överenskommelse, plan kommer längre fram.

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Fyra i Stavar och lyder:
Jag firar alla steg i min utveckling och glädjer mig över allt jag har åstadkommit i mitt liv!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.

Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita
 



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se


2 kommentarer:

  1. Go kväll kära Marita och tack för Tarotskopet!

    Visualiseringen ska jag helt klart göra!

    Ha en fin start på nya veckan!

    Nattiskramar/Renate Wretefelt <3

    SvaraRadera
  2. Tack. Tänk att jag "visste" att denna vecka var så rätt ;) har just kommit hem från sol, bad och lagom värme, salta bad och vila ! En billig restresa med en ny manlig bekant :) kram

    SvaraRadera