måndag 3 november 2014

Tarotskop - Så blir vecka 45 enligt mina Tarotkort 141103

----------------------------------------------------------

Uppdatering - Fredag 7 november!


Kom ihåg att veckans Tarotskop även gäller för lördag och söndag.

Trevlig helg! /Kram, Marita

Drop In: 0939-1119141 / Förboka tid: 0722-698970 / Kurser, böcker o övrigt: Hemsida www.mbnova.se
"Om du inte tror på mirakel, kanske du har glömt att du är ett"
 
---------------------------------------------------------------------------------------------

Hej kära du!

Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje! 


VECKANS TAROTSKOP:
Det är den första måndagen i november och det är dags att gå in i en period där flera nyheter kommer i din väg. Det kan vara en öppning till ett nytt jobb, ny kärleksrelation, vänskap, födelse, husdjur, en dröm, en tanke eller hobby. Det nya du tar till dig nu är något du kommer att tycka om, och ha stor glädje av, under lång tid framåt! Dra nytta av dessa energier, fundera inte så mycket utan omfamna det nya! Vi får ofta lära oss att vi ska lära oss att säga Nej. I det här fallet vill jag gärna uppmuntra dig till att säga Ja. Det kan leda till något verkligt bra!
Det här är även en vecka då det kan vara enklare än vanligt att få saker gjorda. Du kommer troligen att känna att du är i kontakt med din inre drivkraft och har troligen lättare än annars att genomföra det du vill. Bra – vad vill du?? Har du drömt om att starta företag? Då är det en bra tid denna vecka att fila på din affärsidé, prata med bank och andra samarbetspartners. Håller du på att skriva en uppsats eller avhandling i skolan och väntar på inspiration att göra klart den? Fint – det kommer nu! Fundera att varv på vad just du behöver få gjort och gör det!!
Se dig omkring: Vem behöver din hjälp? Med all den drivkraft du har tillgång till den här veckan är det en bra idé att fundera över hur du kan använda den till att hjälpa någon som verkar ha kört fast…
Livet pågår där ute, var inte rädd för att delta! Det är inte rätt vecka att sätta sig på åskådarbänken...  Ibland när det händer tråkiga saker i våra liv har vi en tendens att dra oss tillbaka, slicka våra sår och ha svårt för att delta aktivt i ”spelet” igen. Det kan vara tryggt och läkande men i längden blir det ofta tråkigt och livsglädjen har svårt att infinna sig på nytt. Det är ofta i mötet med andra som vi ibland riskerar att bli sårade – men lika ofta är det just i interaktion med andra som vi får inspiration, nya idéer, nya tankar och ny livsvilja!
Köp en ny hatt! Det är väldigt ofta, förvånansvärt ofta, som samtal till mig handlar om just: Hur ska jag börja leva igen – hur ska jag känna mig levande igen? Många upplever verkligen att livet inte är roligt och att det inte händer roliga saker. De kan ha rätt, det kan vara så. Men det finns sätt att få fart på livsglädjen igen. Första steget är ibland att inse att livet förändras – och att vi förändras. När vi är yngre vet vi ofta vad vi tycker är roligt men efter en del år så glömmer vi det – eller så tycker vi inte att de sakerna är lika roliga längre. Då gäller det att hitta nya saker! Om man inte väljer att prata med någon får man bli sin egen coach och systematiskt gå igenom område efter område och se hur man kan sätta lite fart på energierna och få saker att bli lite roliga igen. Det enklaste är att börja med det lilla. Ett enkelt sätt att få ny inspiration är att läsa en bok eller att börja röra på sig eller att göra om hemma eller att börja en kurs eller att ringa en vän. Förr i tiden sades det att kvinnor som var lite deppade gick ut och köpte sig en ny hatt för att muntra upp sig! Det tipset stål att tänkas på, eller hur! *ler*
Tips: När du står inför ett beslut, var noga med att ta hänsyn till alla dina resurser, både ekonomiska, mentala, känslomässiga och din driftighet. Kör på alla cylindrar – inte bara en eller två.
Råd: Använd inte bara dina egna resurser utan använd även ditt nätverk. Det finns människor omkring dig som är beredda att stötta dig!
Hinder: Saker och ting avslutas i livet, det är livets gång. För att nytt ska kunna komma in måste en del avslutas. Se mitt inledande stycke i veckans Tarotskop. Försök att inte spjärna emot när du känner att något håller på att förändras, ta slut, ändra inriktning. Försök att ha ett öppet sinne fyllt av tillit. Det är bra – bättre – saker på väg åt ditt håll. Låt det hända!

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Måttfullheten (Temperance) lyder: Jag inser mina behov och använder alla mina resurser till att skapa hälsa och harmoni i mitt liv.
Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.

Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

1 kommentar:

  1. Helt fantastiskt ! Efter sommarens sjukdomsprövningar ,operationer,tråkiga besked har jag så svårt att komma igång igen till ett LIV. Tack Marita ,vilken spark där bakk jag fick,inspiration,jag måste "komma ut" ur mitt hörn igen. NU vänder det ! TACK

    SvaraRadera