måndag 19 januari 2015

Tarotskop - Så blir vecka 4 enligt mina Tarotkort 150119



Hej kära du!

Hoppas du har haft en go helg, nu är det dags för en ny vecka och ett nytt Tarotskop. Hoppas du får stort nöje och mycket vägledning i din vardag tack vare det! Förra veckan gjorde jag ett videotarotskop – denna vecka blir det skriftligt igen.

Tips: På onsdag 21/1, 22.00 är det kostnadsfri distanshealing igen. (Nu inne på 5:e året!!) Anmäl dig via gruppen Maritas Hjärtevänner på Facebook eller via min hemsida: www.mbnova.se  / distanshealing. Välkommen!

VECKANS TAROTSKOP:

Var inte så otålig! *ler* Veckans första kort manar till tålamod. Saker och ting håller på att falla på plats, speciellt saker som har med myndigheter och avtal att göra. Ibland har vi ett annat tidsperspektiv än vad situationen kan åstadkomma, låt saker och ting falla på plats och utvecklas – det kommer, det där du så gärna väntar på! Och ju mer frukter får mogna – desto godare smakar de! *ler* Det sämsta du kan göra är att tänka att; bara för att något inte hände direkt är det ”inte meningen”. Jag tror dessutom det är mycket sällan vi kan använda frasen, att det var ”inte meningen” för att avgöra om saker och ting är/var rätt för oss. Jag tror att vi ofta gömmer oss bakom frasen för att slippa gå den där extra milen för att få något gjort. Men, det är bara min privata åsikt.

Det är en bra tid för investeringar. Investeringarna kan vara av många olika slag – allt från pengar och köp av hus till att investera tid och energi för att lära oss något nytt, renovera hemma för att öka värdet på vår bostad eller investera tid för att hitta rätt partner. Fråga dig själv: Vad kan jag investera – eller investera min tid i just nu – för att öka värdet på det jag äger, något jag vill ha, eller något jag vill kunna? En så enkel sak som att gå till hårfrisörskan kan också vara att investera. Då investerar vi i oss själva och vårt välmående! Det är också något bra!! Eller varför inte investera tid i att lära dig något som utvecklar dig själv – det är en långsiktigt mycket bra investering. Själv tillbringade jag nästan hela söndagen med att lära mig en ny metod för att manifestera/främja hälsa och välstånd – det var mycket spännande och väl använd tid för mig med tanke på det arbete jag har och vilka intressen jag har.


Tips: I mitt jobb är det viktigt att aldrig lova ”guld och gröna skogar”. *ler* Så jag säger bara försiktigt att vissa kan komma att få ett visst ekonomiskt tillskott denna vecka… *ler*

Råd: Du har gjort otroligt många goda saker i ditt liv. Om någon kommer och erbjuder dig något du gärna vill ha, i form av saker, hjälp eller annan support – tacka inte nej av falsk blygsamhet. Tänk och säg inte: ….inte ska väl jag… osv. JO! Det är precis det du ska. Det är dags för dig att få tillbaka nu så tacka bara varmt och ta emot!

Hinder: Gömda och glömda tankar om händelser och människor kan komma upp till ytan nu som budskap från ditt undermedvetna och blockera din framfart. Låt det inte hända, låt inte gamla minnen sätta stopp för nya härliga planer. Notera dina tankar bara – och låt dem passera. Dina tankar kan inte skada dig. Lev här och nu och njut av allt du har åstadkommit och allt det goda som kommer till dig i framtiden!! Kärlek är en bra medicin brukar man säga och det stämmer så bra. Kärlek botar det mesta. När minnen av tråkigheter pockar på – bota dem med kärlek! Kärlek till dig själv, till livet, till din familj, dina djur och vänner.

Affirmation:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Fem i Pentagram lyder: Jag är villig att gå igenom jobbiga situationer när och om jag känner att det är att följa mitt hjärta!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


Ha en go vecka!!

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



 
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar