måndag 5 januari 2015

Tarotskop - Så blir vecka 2 enligt mina Tarotkort 150105



Hej kära du!

God fortsättning!! Hoppas du har haft en riktigt god Jul och att 2015 börjat på allra bästa sätt för dig! Jag hoppas du har god hjälp av mina Tarotskop för att navigera genom liv och vardag – här kommer årets första Tarotskop! Det är väldigt många som ber om ett video-tarotskop som omväxling och jag ska försöka få till det till nästa vecka!


VECKANS TAROTSKOP:

Det är många som bär med sig minnet av en go ledighet med mycket härlig samvaro med vänner och familj även denna vecka. Försök att hålla fast vid den känslan så länge det bara är möjligt! Det är nämligen i stunder då vi känner att vi fungerar både inåt och utåt i mötet med andra som vi har stor möjlighet att finna oss själva – våra riktiga jag. Alltför ofta är vi uppfyllda av tankar som förminskar oss själva, som: Jag är för gammal, ung, outbildad, fattig, tafatt, torr och/eller tråkig. Det är inte tankar som lyfter oss, eller hur – och inget av allt det där är VI – VI är inte såna! VI är roliga, kloka, generösa, trevliga och värda att tillbringa all tid med. Så glöm allt annat, ok? *ler*. 

När du är glad, mår bra och känner att omvärlden tar emot dig väl – då är du i samklang med ditt rätta jag, då är du DU. Då känner du troligen en inre frid, harmoni och glädje. När du inte känner att omvärlden tar emot dig på rätt sätt beror det oftast inte på dem… det beror oftast på att du har en negativ inre dialog på gång – antingen om dig själv – eller om dem…. De stunder då du har en positiv inre dialog på gång är du ostoppbar – då finns det ingen som inte älskar dig. Och skulle någon till äventyrs inte göra det – tja, då är det ingen du lägger märke till i alla fall så de människorna spelar ingen roll.

I övrigt är det här en mycket bra vecka att sätta upp mål för året – om du inte redan gjort några nyårslöften? Tänk på att mål och löften ska vara positiva och helst inte, innehålla ordet ”inte”. Det sägs nämligen att vår hjärna inte hör ordet ”inte” – så effekten kan bli tvärtom. *ler*

10 i Bägare

Vill du ut och resa? Det är en bra tid nu att planera sommarens resor, speciellt resor till främmande länder som har med andlig utveckling att göra – spännande!!

Mina kort påminner också om det där jag pratade om före jul, om att sätta dig själv i främsta rummet lite oftare. När du visar världen vem du är och var dina gränser går kommer du att mötas av mer respekt och människor kommer troligen i högre utsträckning fråga efter din åsikt istället för att köra på som en ångvält och stöka till dina planer på kuppen.


Tips: Om du känner dig trött – gör ingenting, eller så lite som möjligt, just nu. Vila – ta en time out! Sitta i soffan och äta praliner är dock inte vila. Aktiv vila innehåller moment som t.ex. lätt motion, meditation, Yoga, läsa en intressant eller upplyftande bok, lyssna på medryckande musik, gå på teater, ordna en spadag hemma eller åka iväg och bli ompysslad - eller något annat du tycker om. Att sitta inomhus och inte göra något är inte vila utan passivitet och det kan ibland leda till än mer trötthet. 

Råd: Behöver du hjälp? Just nu är det en bra tid att ta hjälp av kvinnor. Det är t.ex. en bra vecka att hitta en bra kvinnlig advokat, mäklare, dagmamma, terapeut, tränare, rådgivare, städerska etc. Vem behöver du? Och – om du är kvinna: Vem behöver dig och det just du är så bra på?!

Hinder: Känner du dig ensam? Efter en tid av samvaro och vi är tillbaka i våra gamla hjulspår igen kan vi drabbas av en känsla av ensamhet. Inget konstigt med det – gör det inte till ett problem. Det finns många botemedel mot ensamhet. Ta papper och penna och skriv ner vad just du kan göra just nu för att råda bot på det!!

Affirmation:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Tio i Bägare och lyder: Jag är i harmoni med mig själv och alla jag älskar!


Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


Ha en go vecka!!

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita




Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

2 kommentarer:

  1. God kväll fina Marita och tack för ditt Tarotskop! Jag har den sista tiden dagligen varit ute på stärkande promenader. Försöker ta tillvara på det optimala ljuset och mår bra av utevistelse. Läser mycket och tar till yoga för att få balans i kroppen med långa djupa andetag då jag riktigt känner hur livet brusar genom kroppen och jag känner ny livskraft genomströmma mig.
    Ha en fin start på nya veckan, måndagskram/Renate <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så underbart kära du, glad för din skull! Stor kram, Marita

      Radera