måndag 9 mars 2015

Tarotskop - Så blir vecka 11 enligt mina Tarotkort 150309



Hej kära du!

Hoppas du har haft en go helg, nu är det dags för en ny vecka och ett nytt Tarotskop. Mycket nöje!


VECKANS TAROTSKOP:

I mitt jobb måste man vara försiktig att lova guld och gröna skogar. *ler* Därför säger jag att: Ovanligt många kommer att få oväntat stora ”gåvor” denna vecka. ”Gåvorna” är av ekonomisk karaktär och kan komma både oväntat, och väntat – så ställ in din mottagare på att ta emot! Till kategorin ”gåvor” räknar jag: vinster, arv, löneförhöjning, hittelön, försäljningar och ekonomiska överenskommelser, m.m.

Men, ”ingenting kommer av ingenting” så du har troligen gjort något för att få någon av dessa ”gåvor”. Dessutom sägs att en del av vår hjärna inte känner skillnad på om vi ger eller får. Det sägs att den inte kan skilja på om vi ger något till andra eller till oss själva. Därför; vill du få mer så ge mer! Tänk på att ge förbehållslöst och med kärlek – eller inte alls.

Våren är på väg och det ligger kärlek och nystart i luften (för den som önskar det) – men det kräver ett aktivt ställningstagande… Som jag sa till en kund häromveckan; Det går inte att önska sig en underbar relation om man tillåter sig att vara kvar i en destruktiv relation. Det blir för motstridigt – vår önskan blir för otydlig och vi blir kvar i det vi har. Så - gör ett aktivt val! Lämna en destruktiv relation och/eller nöj dig inte med att sporadiskt umgås med någon som redan är gift. För att ge plats åt och släppa in en ny kärlek behöver du vara helt fri.

Om du är i en relation som du inte vill avsluta – men förändra, tänk på att all förändring börjar med dig. Kärlek kan vara som ett trassligt garnnystan. Det kan se hopplöst ut men när man väl får tag på en ände och börjar bearbeta ”trasslet” får man till slut ordning på det. Om du inte är i en relation över huvud taget – bästa sättet att möta en ny kärlek denna vecka verkar vara utomhus! Så glöm stökiga barer och ta på dig vandringskängorna! *ler*


Tips: Ofta ”känner vi på oss” hur saker och ting ska lösas. Lär dig att lita på din intuition, din inre kompass. Den leder dig rätt. Det här är en bra vecka att utveckla vår intuition. Om ämnet intresserad dig, gå en kurs, börja meditera, låna en bok – eller något annat du tycker om!

Råd: Flygande kråka får något, sittande får inget. Med stängt hjärta och knutna händer kan man inte ta emot någonting. Förvänta dig alltid det bästa, det är du värd!! Agera om du vill förändra ditt liv. Små steg i rätt riktning för dig närmare ditt mål centimeter för centimeter. Ser det mörkt ut – fortsätt ändå!!

Hinder: Om du inte vet vart du ska, spelar det ingen roll åt vilket håll du går. De hinder som dyker upp nu beror till stor del på att du inte vet vart du ska. Ta reda på det. Vad gör dig glad och lycklig? Vad får ditt hjärta att sjunga? Sök inom dig efter vad du vill – du har alla svar inom dig.

Affirmation:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Fyra i Svärd och lyder: Jag mår bra av att ge mig själv tid för vila och återhämtning!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


Ha en go vecka!!

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita





Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

14 kommentarer:

  1. Tack kära Marita! I sedvanlig ordning var det som alltid intressant läsning. Har genom yogan börjat med meditation. Vi kör MIMY, yoga och mindfulness och i den senare ingår just meditation. Har precis lånat en intressant bok, handbok i Ayurveda. Affirmationen du gav var klockren för mig!

    Ha en fortsatt fin kväll, måndagskram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det låter som att du hittat många intressanta inriktningar, kära du. Kram Marita

      Radera
    2. Vsg finaste! Det stämmer och yogan har blivit min bästa vän och redskap! Är så glad att jag äntligen hittat något som passar mig som hand i handske. Rörelseskolan med Feldenkrais som jag deltagit i under många har varit bra. Även då vi fått jobbat med de olika bollarna, huvudboll, bröstkorgboll och bäckenboll. Lite svårt att förklara det är inte som det ser ut anatomiskt utan hur vi rör oss. Upprätthållande kroppshållning osv. Den här terminen har jag hoppat vattengymnastiken p g a att jag har två dagar i veckan yoga med meditation och hemläxor som tar sin tid. Trevlig helg, fredagskram

      Radera
  2. Tack snälla du!! Jag läser/lyssnar på dina tarotskop varje vecka men ger tyvärr inte feedback så ofta. Det är fint det du gör och jag uppskattar det verkligen :) Ofta går jag tillbaka och läser flera gånger. Tack än en gång! Ha en fin vecka!!

    SvaraRadera
  3. Tack tack snälla du! <3
    Det känns så klockrent och jag tar till mig det du skriver, bl a att förändring börjar hos mig själv. inte sitta på ändan och vänta ;) Affirmationen ska jag använda <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det stämmer, glad att du fick energi från den!! :-) Kram

      Radera
  4. Tack fina du! Mkt träffande på mig denna gång..ja, hur ska livet ge mig möjligheter om jag inte öppnar för det? <3

    SvaraRadera
  5. Ack så mitt i prick med flygande kråkan, häromdagen när jag var ute med hunden så flög en större kråka flera gånger framför oss, till sist vågade en mindre komma bredvid den och de var inte många meter ifrån oss : Som att visa för oss något :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken härlig upplevelse kära du!! :-) Kram

      Radera
  6. Tack, släpper taget om mycket, vill ta in mycket....allt nytt! Ha en go helg. Kram.

    SvaraRadera