måndag 5 oktober 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 41 enligt mina Tarotkort 151005



Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt.

VECKANS TAROTSKOP

Hårt arbete lönar sig! Den här veckan blir det utdelning på slit och släp. Det låter väl härligt, jag vet att många av mina läsare jobbar hårt för att få livet att gå ihop. Det kan antingen vara att du får uppskattning, en utmärkelse, en befordran – eller reda pengar. När du får utdelning på något du gör är det viktigt att du stannar upp och verkligen tar till dig det – livets framgångar, i vilken form de än kommer, handlar inte bara om att bocka av en ruta, eller uppgift. Klappa dig på axeln och tyck att du är bra – för det är sant!

Den här veckan ser det också ut som att många kommer på något nytt och positivt om sig själva! Vi har alla olika förmågor, gåvor och talanger inom oss. Ibland kan det ta tid att vaska fram dem, en del ”blommar sent”, som man säger. Det är härligt att utveckla inneboende resurser och lära sig nya saker – den här veckan är det fokus på personlig utveckling och för många blir det en rolig process som ser ut att gå som en dans.

Här kommer även en påminnelse från korten om vikten att sätta upp mål. Om vi inte har mål är det svårare att leva med mening och att känna förväntan. Det är viktiga ingredienser i att leva ett roligt liv. 1. Bestäm vad du vill ha, göra eller uppnå. 2. Specificera varför (bara i positiva ordalag).  3. Känn efter, hur känns det när du nått ditt mål? Gör denna övning minst en gång per dag i 30 dagar så ska du få se på mirakel!

Den här veckan är det fördelaktigt att: gå på museum, köpa nya handdukar, reptiler, smycken och att boka fjällsemester!



TIPS: Du är både stark och klok! Om du befinner dig i en besvärlig situation, kom ihåg detta. Säg till dig själv: Jag vet att jag är både stark och klok – hur kan jag hitta den perfekta lösningen på problem X. Håll sen utkik efter svaret. Det kan komma till dig i ett samtal med någon, i en artikel i tidningen, i en dröm osv. Var uppmärksam.

RÅD: Många är duktiga på att vårda andra. Denna vecka ska du vårda dig själv! Vård = ge kärlek, pyssla om, uppmuntra.

HINDER: Det är svårt att vara glad om man är trött. Ta hand om din sömn.


AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Eremiten och lyder: Jag litar helt och fullt på råden från mitt högre jag som leder till en inre förståelse av mig själv och mitt liv.  (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det.

Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

    

 
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

6 kommentarer:

  1. Tack för den vägledningen!! Passar precis - skall till frissan i morgon!!��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod söta du, lycka till hos frissan! Kram

      Radera
  2. Tack för fin vägledning. Stämmer bra

    SvaraRadera
  3. Du har så bra råd,och dom fungerar,tagit ledigt 3dagar från jobbet,egen vård.

    SvaraRadera