måndag 4 januari 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 1 enligt mina Tarotkort 160104



Gilla och följ MB Nova på Facebook!





Hej kära du och Gott Nytt År!
Nytt år – nya möjligheter. Omfamna alla chanser som kommer i din väg. Vi ångrar oftast bara det vi avstår från, säger nej till – sägs det. Må 2016 ge dig allt du drömmer om – och lite till!
Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt!
3 Tips!
1. På onsdag 6/1, kl. 22.00, bjuder jag på distanshealing igen. Välkommen att anmäla dig via Fb-gruppen: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida: www.mbnova.se / fliken för kostnadsfri distanshealing. Välkommen!
2. För dig som går eller har gått min Tarotkurs finns nu en sprillans ny Facebookgrupp där du kan ställa frågor och få information och inspiration om både kursen, Tarot och tolkningar. Du hittar gruppen här >>  (Om du inte gått men vill gå kursen hittar du information här >>)
3. Sprillans ny är också min nya tjänst: BröllopsFen – Coaching för Extraviktiga Brudar. (Självklart är man välkommen som kund även om man inte ska gifta sig.) Läs mer om den här >>
VECKANS TAROTSKOP 
Väldigt passande inledning så här i brytningen 2015/16.  Vi får kortet Döden, från Stora Arkanan. Det har INTE med dödsfall att göra, utan mer med: Ut med det gamla och in med det nya! Kortet står ofta för att något måste ”dö” för att ge plats åt nya saker, tankar, erfarenheter och händelser. I detta fall tolkar jag det fritt att det nu verkligen är dags att lägga gamla mönster på hyllan och skala bort ett lager eller två från oss, vår syn på oss själva och världen. Vi dras ofta med gamla åsikter och mönster och vi försöker ofta applicera gamla tankar på nya händelser. Det går inte ihop, som du förstår. Varje ny dag är NY, varje ny erfarenhet är NY och ska betraktas och hanteras med ett NYTT sätt att se på det.
Tänk bara på det gamla uttrycket: Det sitter i väggarna. Visst känns det hopplöst när vi börjar ett nytt jobb, till exempel, och vi är glada och ivriga att implementera nya saker, bara för att mötas av: Det går inte, det har vi provat förut. Eller: det kommer inte att godkännas, det sitter i väggarna här på företaget att göra si eller så. Erfarenheter är bra men kom ihåg att inte fastna i gamla tankar om sprillans nya saker och situationer – eller personer!

I början av året är vi fortfarande ofta mycket positiva, vi vill ha förändring. Passa på att verkligen göra slag i saken – vad det än är! Du får draghjälp denna vecka att komma igång med (eller avsluta) saker/projekt du kanske aldrig ens trodde var möjliga!

Julen är en tid då familjer och vänner träffas ofta. Sen kan det liksom stanna av… Denna vecka är det värt att lägga ner tid på att planera hur du vill umgås med familj och vänner framöver. De är det värdefullaste vi har – låt det inte gå flera månader mellan gångerna.

Denna vecka är dessa saker extra lyckosamma: Saker av trä, köpa staket, köpa fröer och planera rabatter, resa till platser som ligger vid vatten, gå på museum. Färgen blått är extra lyckosam. 

TIPS: Tips till de som känner sig lite fattiga efter julen. Lugn bara lugn, på den ekonomiska fronten kan komma positiva överraskningar i form av vinster, gåvor och att saker du vill ha, eller behöver skaffa blir billigare än du tänkt dig!

RÅD: Om du är minsta tveksam – vänta! Vad det än är, vänta om du känner dig osäker på hur du ska göra. Bästa lösningen kommer till dig snart, till dess, vänta.


HINDER: Här är en kär gammal vän…. Det här kortet kommer ofta… Lämna det gamla för att bjuda in det nya. Allt för många är kvar i gamla dåliga förhållanden, tankar, rutiner. Bort, bort, bort – nu är det nya tider!!

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Åtta i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: Jag tar tid för mig själv, när jag behöver hitta mig själv igen och jag fyller mig själv ren och klar energi! (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Ha en go vecka!!

Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det. Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

Dela inlägget på Facebook


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

2 kommentarer:

  1. Det blev ett dödsfall sista dec och nu förändras allt vet ej hur jag skall orka och göra för att få lugn och ro

    SvaraRadera
  2. Det blev ett dödsfall sista dec och nu förändras allt vet ej hur jag skall orka och göra för att få lugn och ro

    SvaraRadera