måndag 28 december 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 53 enligt mina Tarotkort 151228

Gilla och följ MB Nova på Facebook!



Hej kära du! 

Hoppas att du har haft en riktigt underbar jul och en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop – det allra sista för 2015. Jag hann inte vecka 52, men det betyder ändå att jag gjort 52 Tarotskop i år igen. Vilket betyder att sedan starten i maj 2010 har jag gjort ca 288 Tarotskop. Många väntar på att jag ska göra det i videoformat någon gång igen, till er vill jag säga: Det kommer snart! *ler*

VECKANS TAROTSKOP 

Julen blev ovanligt avkopplande för många människor. Så avkopplande att det kan vara svårt att komma igång. Om du har viktiga saker som väntar dig framöver, är det viktigt att du redan nu tar fram ledaren inom dig och börjar lägga upp en plan. Du kommer troligen att behöva alla dina talanger som organisatör och idéspruta. Det kommer inte att bli helt enkelt men mycket roligt!


Livet är inte alltid svart och vitt – det är mycket som hamnar i gråzonen. Det är viktigt just nu att du balanserar dig och att du nyanserar dig. Allt är inte ja eller nej – ibland är det faktiskt kanske. Ibland behöver vi vänta in rätt läge, andra människor eller andra ”krafter”. Om någon pressar dig, kom ihåg då att du inte behöver rusa iväg och svara ja eller nej. Svara: kanske – och be att få återkomma med definitivt besked. Bra sätt att veta vad vi vill, förutom att invänta rätt läge är att ta en promenad i skogen, meditera över frågan (alltså verkligen slappna av och känna inom oss vad som är rätt) eller att sova på saken.

Kom ihåg: Våra känslor är ett instrument som guidar oss i livet och som står i direktkontakt med vårt högre jag. Om något inte känns bra behöver du inte tolka det som att det är fel. Det betyder bara att du tänker om en situation, eller annan person på ett sätt som ditt högre jag inte gör. Om något känns bra betyder det att du och ditt högre jag tänker/känner på samma sätt om en person eller situation.

Kära Förflutna! Tack för läxorna.
Kära Framtid - Jag är redo!!


Denna vecka är det extra lyckosamt att: få barn och barnbarn (fast det är det väl alltid…), vara lite extra kvinnlig (som kvinna) och (som man) i kontakt med de feminina energierna, köpa röda rosor, köpa fina kuddar och gjuta i betong. Färgerna rött och silver skänker extra tur. 

TIPS: Var inte arg. Man lockar fler flugor med honung än med vinäger! Var lite strategisk och agera inte när du är arg. Coola ner först! 

RÅD: Var inte orolig. Om du ser dig själv som en vinnare innan du ens har påbörjat en viss uppgift har du 100% bättre chans att lyckas! 

HINDER: Ha förtroende. Ha förtroende för dig själv, att du klarar så mycket mer än du tror. Lita på att livet vill dig väl. Lita på att du är viktig och älskad. Kom ihåg att om något, någon gång inte går bra, eller om en enda person inte verkar gilla dig så är det en ren tillfällighet, en pytteliten detalj i ditt stora liv, och ingenting att bry sig om! 

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Fyra i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: Jag är mottaglig för alla meddelanden som kommer till mig genom min intuition! (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!) 

Ha en go vecka!! 
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det. Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Gott slut & Gott Nytt År!! 

Kram,

Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

Dela inlägget på Facebook






Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

8 kommentarer:

  1. Tack fina du 💖 Önskar dig ett Gott slut på 2015 och ett Gott Nytt 2016! Kram 💟

    SvaraRadera
  2. Tack❤️

    SvaraRadera
  3. Tack Marita för hela 2015 o önskar dej Ett Gott Nytt År 2016!kram!

    SvaraRadera
  4. Tack för dom tänkvärda tipsen!!! ��Önskar Dej ett gott slut på det här året och Ett Gott Nytt 2016! !������

    SvaraRadera