måndag 1 februari 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 5 enligt mina Tarotkort 160201

Låt dig inspireras, gilla och följ Marita och MB Nova på Facebook!




Hej kära du! 
Det är måndag och dags för mig att bjuda på ytterligare ett inspirerande Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka, och ditt liv, blir riktigt bra!

Tips – Ny Workshop:  Den 29 februari startar jag en ny omgång av den unika och så otroligt populära Workshopen: Attrahera Kärlek. Välkommen du också om du vill hitta en ny partner, stärka kärleken i din nuvarande relation eller kanske utveckla mer kärlek till dig själv. T.o.m den 7/2 får du 100:- i Boka-tidigt-rabatt. Ange kod: kärlek100 i kassaläget.  Läs mer och boka >>


                          VECKANS TAROTSKOP


Denna vecka får vi flera kort från Stora Arkanan vilket tyder på att det är stora saker på gång. Först ut är en uppmaning att gå efter våra drömmar – vilka de än är! Ibland blir vi så fast i våra dagliga rutiner att vi glömmer att lyfta blicken och fundera på vad vi verkligen, verkligen vill med våra liv.

Livet är inte att överleva från dag till dag. Det är att leva fullt ut varje dag. Det är bra att fråga sig själv: Hur kan jag leva fullt ut idag? Använd alla dina erfarenheter i livet till att bestämma vad du vill ha mer av och vad du vill ha mindre av och gå sen vidare och fokusera på att skapa mer av det du vill ha. Det här kan låta självklart men i mitt arbete möter jag hundratals människor varje år som är helt klart är fokuserade på det de inte vill ha. Kom ihåg att det du fokuserar på får du mer av. Om ditt liv består, till stor del, av det du inte vill ha så betyder det att du måste byta fokus! Var inte rädd för att vara lite drastisk. Trivs du inte på jobbet – byt jobb. Trivs du inte med din kropp – gör något åt det. Trivs du inte i din relation – byt partner.

Gör allt som står i din makt att ta reda på vad som gör dig själaglad och sträva varje dag åt det hållet! Låt yttre omständigheter och människor få så lite makt över dig som möjligt. Sann glädje kommer inifrån och börjar med dig.

På tal om makt…Om du ofta känner att andra människor bestämmer över dig är det dags att sätta ner foten. Då menar jag inte stampa med foten och skrika besinningslöst… Jag menar, när du har bestämt dig i din själ, när du känner hur det liksom klickar till inom dig och du blir helt lugn – då vet du att ingen kommer att försöka köra med dig längre. Sträva efter att känna dig lugn och stark. Denna vecka får vi extremt fin hjälp från energierna att landa i oss själva och hjälp att styra våra liv i den riktning vi vill.

Den här veckan är det extra förmånligt att: köpa blommor med spetsiga blad, köpa nya köksmöbler och då speciellt stolar av olika slag och vistas ute på landet och i naturen. Färgen blå är mycket lyckosam.

Några ord om kärlek!

För dig som är i en relation: Det spelar ingen roll om ni varit gifta i 5 dagar eller 50 år – att uppvakta varandra är något som är väl värt att hålla fast vid. Det måste inte ske bara på Alla Hjärtans Dag. Ta gärna en stund varje dag och tänk uppskattande tankar om din partner – och glöm inte att visa det för honom/henne!!  Tänk såhär: Av alla miljarder människor som finns har din partner valt att vara med DIG – det är ganska stort! (Om denna tanke inte väcker glädje, kärlek och tacksamhet kan det, som jag nämner ovan, vara dags att byta partner…)

För dig som är singel: Bästa platsen att träffa någon den här veckan tycks vara på en resa eller mångkulturellt evenemang. Kom också ihåg att om du längtar efter en relation och samtidigt är rädd för det – rädd för att bli sårad till exempel, har Universum svårt att para ihop dig med någon. Din önskan blir till gas och broms samtidigt – och då kommer man oftast ingenstans. 




TIPS: Om du inte trivs med dig själv finns två val. Antingen börjar du jobba med insidan, din självbild. En positiv självbild smittar av sig och skapar ofta ett vackert yttre – om inte rent estetiskt så i alla fall med charm och utstrålning. Eller så gör du tvärt om. Börja på utsidan: gå ner i vikt, köp nya kläder och vårda din kropp. När du tycker om hur du ser ut och hur du känns kan det lätt smitta av sig även på insidan och skapa en positivare självbild. En människa med positiv självbild trivs oftare med sitt liv.

RÅD:  Om du ska göra något, gör det ordentligt. Denna vecka finns inte utrymme för slarv – det kommer bara sluta med att du får göra om allt från början – så gör det du ska bra redan från början.

HINDER: Om du inte är i kontakt med ditt inre vet du inte åt vilket håll du ska gå i livet. Gör allt du kan för att skapa en inre kontakt med ditt högre jag. Börja meditera 15 minuter per dag, om du inte gör det redan, så kommer ditt liv att förändras fortare än du anar.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Åtta i Stavar från Lilla Arkanan och lyder:
Jag agerar snabbt när tiden är rätt! (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det. Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Ha en go vecka!!
Kram, Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 


Inspirera andra, dela på Facebook   







Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar