måndag 8 februari 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 6 enligt mina Tarotkort 160208



Hej kära du! 

Det är måndag och dags för mig att bjuda på ytterligare ett inspirerande Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka, och ditt liv, blir riktigt bra! 

                         VECKANS TAROTSKOP

Denna vecka bjuder på både blixt och dunder! *ler* Ibland när vi inte gör det vi ska kan vi få en fingervisning från Universum som heter duga. Om du har släpat benen efter dig och dragit ut på saker och ting i det oändliga, bil inte förvånad om det liksom fattas beslut (genom händelser) å dina vägnar. Det är oftast bra så oroa dig inte. Denna vecka är det mycket kreativitet i omlopp. Gör gärna saker du inte provat förut – du ska se att du möts av en hel massa ”nybörjartur”. Det blir väldigt roligt ska du se! Det viktiga när vi börjar med nya saker är att inte berätta det för andra, speciellt inte för de som du vet kommer ha synpunkter från början. Håll dig långt ifrån ”nej-sägarna” och tro på dig själv!!

Denna vecka är det även förmånligt att: starta företag, göra en rejäl storstädning och köpa eller plantera gula blommor – och färgerna gult och grönt skänker extra tur!


Några ord om kärlek:

För dig som är i en relation: Kom ihåg att alla har sitt eget språk. ”Jag älskar dig” kan sägas på många sätt – både i ord och handling. På vilket sätt uttrycker du kärlek? Är det ett språk din partner förstår? Tips: Oftast visar man kärlek på det sätt man själv vill få den på. Om du känner dig osäker på din partner – fråga vilket sätt de har för att visa kärlek. Genom de 3 orden – eller genom att diska, laga bilen eller baka dina favoritkakor? *ler*

För dig som är singel: Är du en fena på att dejta online? Om inte kan det vara värt ett försök. Denna vecka tycks många par finna varandra på Internet.


TIPS: Det ligger nystart, livslust och äventyr i luften. Energierna väntar på att få svepa dig med sig – var är du?? Gör dig redo nu och häng på! *ler*

RÅD:  Det vanligaste dilemmat vi har idag sägs vara att vi har så många valmöjligheter. Det blir helt enkelt svårt att välja. Du kanske tänker: Är jag med den partner jag är menad att vara med eller finns det någon annan där ute? Eller: Är jag på rätt jobb, jag kanske är ämnad för något annat? Vad den än gäller, börja bygga där du står. Det är när saker är väldigt bra – eller väldigt dåliga som det gäller att till största delen ifrågasätta våra liv. Besluta dig och stanna kvar och förbättra läget – eller börja om. Du ska inte bara stanna där du är och bara bli kvar i ett ingenmansland av obeslutsamhet och tvivel. Och, kom ihåg. Om gräset är grönare hos grannen kan det bero på att han/hon/de vattnar oftare…
 
HINDER:  Ägodelar är bra men när de börjar äga dig bör du se över dina prioriteringar.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Kejsarinnan från Stora Arkanan och lyder: Jag är en blomstrande trädgård där kreativitet får liv, där träd bär frukt och blommor skänker skönhet åt världen. (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det. Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Ha en go vecka!!
Kram, Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita  


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar