måndag 7 mars 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 10 enligt mina Tarotkort 160307

Följ Marita & MB Nova på Facebook



Hej kära du!

Det är måndag och dags för mig att bjuda på ytterligare ett inspirerande Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka, och ditt liv, blir riktigt bra!

Tänk på att många av de råd och strategier som korten inspirerar mig att dela med mig av kan användas när som helst i ditt liv när du vill förändra ditt sätt att tänka och agera för att på så sätt positivt förändra hela ditt liv. För att du ska veta vad jag menar kopierar jag in en strategi jag delade förra veckan (liknande råd och strategier har jag delat med mig av i fem år snart.): ”Kom ihåg: Förberedelser är halva jobbet. Sätt dig en stund med papper och penna och skriv ner det du vill göra och gå igenom om du behöver något för att genomföra dina uppdrag? Själv skriver jag en lista kvällen innan, så att säga. Jag formulerar mig såhär: Vad vill jag göra imorgon, som jag inte gjorde idag. På listan kan det bli allt från att städa badrummet till att ringa en vän. Nästa dag går jag bara igenom min lista och väljer och vrakar tills allt är klart.”// Hoppas att någon av mina strategier och råd hjälper just Dig att förändra ditt liv också!

Tips! Onsdagen den 9 mars, kl. 22.00 – 22.30 bjuder jag på Distanshealing igen. Välkommen att anmäla dig via evenemanget i Facebookgruppen: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida: www.mbnova.se / fliken för Kostnadsfri Distanshealing. Kom ihåg – tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!


                            VECKANS TAROTSKOP

Hänger du med i allt det nya?? Den här veckan händer många roliga saker, men det gäller att hänga med. ”Mitt hem är min borg”, heter det. Denna vecka ligger mycket fokus på våra hem. Det är en bra vecka att köpa och sälja hus och lägenheter, men också att göra om hemma. Det du gör för ditt boende denna vecka har extra stora chanser att bli riktigt bra! Så vill du förändra något inom området bostad, agera denna vecka. Kom ihåg att Universum + ditt undermedvetna hjälper dig att styra i den riktning du väljer. Skriv alltså gärna ner vad du vill ha. Till exempel: Vill du köpa hus? Skriv ner hur stort du vill att det ska vara, hur mycket det ska få kosta, vilka grannar du vill ha, vilken utsikt du vill ha, vilken trädgård du vill ha – osv. Alla små detaljer är jätteviktiga. Sist jag gjorde det stämde min lista på 9 punkter av 10. Detta är en kanonmetod som kan användas på alla områden i livet.

Kom ihåg, den som är utvilad har lättare för att vara pigg och glad och fånga tillfällen i flykten. Se till att hålla dig utvilad så att du hänger med i allt det nya (roliga) som kommer till dig den här veckan.

Letar du efter en affärspartner, en ny chef (alltså ett nytt jobb), resesällskap, kärlekspartner eller personal? Alla konstellationer som går ut på att forma samarbeten och bilda par gynnas denna vecka!

TIPS: När du menar väl, går det väl – men det måste genomsyra hela dig. Sätt inte igång något om du är i affekt, stressad eller upprörd. Försätt dig i ett positivt sinnestillstånd först och agera sen. Människor känner av dina energier, oavsett vad dina ord säger.

RÅD: Om du är nöjd med dig själv och älskar dig själv, banar du väg för andra att uppskatta och älska dig. Tvärtom gäller också: Om du inte är nöjd med dig själv och inte älskar dig själv, banar du väg för andra att inte uppskatta och älska dig heller… Vilket väljer du?

HINDER: Ensam är inte stark. Be om råd och hjälp när du behöver det. Tänk på att ju tidigare du ber om hjälp, desto enklare kan det vara att hjälpa dig. När vi redan sitter i ”smeten” kan vi vara svårare att hjälpa.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Ess i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder: Jag tar tillvara alla möjligheter att manifestera mina drömmar! (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!) 



Några ord om kärlek:
  • För dig som är i en relation: I en relation är det viktigt att ha egna intressen. Men, om det blir för många egna intressen kan relationen bli lidande av det. Om du vill skapa mer tid tillsammans med din partner är det förmånligt denna vecka att sätta gång ett gemensamt projekt eller att hitta ett gemensamt intresse.
  • För dig som är singel: Ibland brukar man säga att hundar är som dejt-magneter! *ler* Denna vecka ser det ut att vara små barn som är de riktiga ”medhjälparna” till kärlek. Har du inget eget litet barn, ta med någon annans barn ut och gör roliga aktiviteter!!

Du, om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det. Och, kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Ha en go vecka!!
Kram, Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

Dela på Facebook



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41 

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket,<3 ska genast skriva en önskelista :)

    SvaraRadera
  2. 1. Vinna idol
    2. Komma in på högskola
    3. Sälja mina låtar
    4. Vinna Triss eller nåt som sanerar mina skulder.
    6. Få vara frisk och välja livet.
    7. Vara mig själv utan att behöva annat än det jag redan blivit given.

    SvaraRadera