måndag 14 mars 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 11 enligt mina Tarotkort 160314

Följ Marita & MB Nova på Facebook



Hej kära du!


Det är måndag och dags för mig att bjuda på ytterligare ett inspirerande Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka, och ditt liv, blir riktigt bra!



VECKANS TAROTSKOP


Den här veckan är det bra med uppbrott! När man tänker på ordet ”uppbrott” tänker man ofta att det innebär att saker och ting blir jobbiga och ledsamma, eller hur? Så är det inte denna vecka! Denna veckas energier stödjer den som bestämt sig för att satsa på sig själv – den som bestämt sig för att satsa framåt istället för bakåt. Med andra ord, den som bestämt sig för att gå Mot något istället för Från något. Ord är kraftfulla och man kan tycka att detta är en lek med ord, men så är det inte. Tänk till exempel på ett scenario där du vill byta jobb för att du inte trivs. Det innebär ett uppbrott. Men, istället för att stanna i känslan av att Lämna jobbet du inte trivs med är det viktigt att vara i känslan av att gå Till ett jobb där du trivs, med underbara kollegor – och till och med kanske en högre lön.

Vilket eller vilka uppbrott skulle ditt liv må bra av? Nytt jobb? Nya vänner? Nya hälsovanor? Ny bostad? Ny relation? Fundera ett varv och när du kommer på svaret, se hur du kan tillämpa denna princip; att gå Mot något istället för Från!

Det ligger även kärlek i luften vilket säger mig att den som följer den här processen (att verkligen satsa på sig själv) denna vecka får extra skjuts och att allt troligen blir ännu mer lyckat än man tänkt sig från början! Illustrerande exempel: Du bestämmer dig för att ta steget och äntligen flytta från din partner, du flyttar in i en ny bostad och din nya granne visar sig vara en riktig ”pudding”! *ler* Belöning åt den som satsar framåt alltså!

Den här veckan är det också förmånligt att: köpa ny säng, sängkläder och/eller soffa, att anmäla sig eller gå på målarkurs, köpa röda blommor, pyjamas/nattlinne och rida på eller köpa hästar. Färgerna svart och blåsvart är extra lyckosamma.

TIPS: Hjälp den som ber dig om hjälp, nästa gång kanske det är du som står där med mössan i handen och förtvivlat behöver en hjälpande hand. Dessutom sägs det finnas en del i vår bakre hjärna som inte uppfattar om vi ger eller får. När vi hjälper andra kan den uppfatta det som att det är vi själva som får hjälp. Tål att tänkas på ett varv eller två, eller hur?

RÅD: Nästa kort knyter an till det förra… Om du känner dig ensam, var den som lyser upp för andra. Tänk på symboliken i att många flygfän ofta dras till den lampa som är tänd.

HINDER: Om du inte vet vart du är på väg i livet, spelar det inte så stor vilken väg du väljer. Staka ut en tydligare livsväg.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Kung i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder: Jag hedrar jorden som ger mig av sitt överflöd! (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)


Några ord om kärlek:
  • För dig som är i en relation: Uttrycket: ”Om du diskar så torkar jag” kan här få symbolisera den rättvisa som man ibland kan tycka ska råda i en relation. Men, ärligt talat, det är ju inte alltid det funkar så. Kompromissa där du kan – men se upp så att det inte är du som alltid kompromissar! Om du tänker ett varv på detta, kommer du då fram till att det allt som oftast är du som kompromissar? Om det är så kan det vara idé att ta upp det med din partner – under sansade omständigheter (innan du går i taket). Ett annat sätt är att mycket vänligt (med betoning på vänligt) sluta kompromissa och göra bara den del ni kommit överens om från början.  

  • För dig som är singel: Det händer ganska ofta att jag att jag ställer denna fråga till mina singelkunder: - Hur många nya män/kvinnor pratar du med varje vecka? Svaret jag får är oftast att det är väldigt få. Om du vill öka dina chanser att hitta en partner, öka på antalet nya män/kvinnor som du pratar med varje vecka! Det är aldrig läge att vänta på kärleken, det är alltid läge att agera själv. Ett bra sätt att träffa en ny partner denna vecka är i skogen – eller i samband med naturupplevelser. Och kom ihåg vad jag skrev inledningsvis – det ligger kärlek i luften denna vecka!!


Ha en go vecka!!
Kram, Marita på MB Nova


Du, om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det. Och, kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita


Dela inlägget på Facebook





Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41 

1 kommentar:

  1. Tack.. du säger oftast det jag gått funderat på. Konstigt! Ha en fin vecka. Kram

    SvaraRadera