måndag 4 april 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 14 enligt mina Tarotkort 160404

Följ Marita & MB Nova på Facebook



Hej kära du!

Det är måndag och dags för mig att bjuda på ytterligare ett inspirerande Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka, och ditt liv, blir riktigt bra!

Tips! På onsdag den 6 april bjuder jag på distanshealing igen. Du kan anmäla dig via min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida www.mbnova.se. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!


VECKANS TAROTSKOP

Lagarbete! Det låter roligt, låt oss utforska det. Allt som görs tillsammans med andra har chansen att bli riktigt lyckat denna vecka – oavsett om det är på planerings- eller genomförandestadiet. Om du ofta känner att det alltid är du som blir den som får fixa allt – var inte rädd för att be andra att hugga i. Tänk vitt och brett hur du kan dra nytta av dessa energier oavsett om det är för att skapa bättre stämning på jobbet, planera Svärmors stora födelsedag eller rodda runt städdagen i hamnen – eller något annat.

Du är vacker! Det är lätt att inte godkänna sig själv i dagens samhälle men kom ihåg, jobba med dina positiva sidor, börja där du är. Om du är typen som går förbi en spegel och tänker något nedsättande i samma stund du ser på dig så måste du skifta fokus. Om du inte är nöjd med dina ögon – ge dig en komplimang för hur fin du är när du ler. Om du inte är nöjd med de kilo du byggt på – se inte dem, se glimten du fortfarande har (eller kan framkalla) i dina ögon. Oavsett om vi längtar eller inte – sommaren är snart här. Gör saker som får dig att må bra – oavsett om det är att bli smalare, bli starkare, bli piggare, få fina fötter – eller något annat. Energierna denna vecka hjälper dig att gå iland med de fysiska mål du sätter upp.

Den här veckan är det lyckosamt att köpa små blommor, köpa sommarstuga eller hus vid vatten eller utomlands – speciellt hus som behöver rustas, att anälägga en damm eller att lära sig paddla kanot. Färgerna klarblått och klargrönt är lyckosamma.

TIPS: Ditt liv för dig framåt oavsett du vill det eller inte, se till att det går åt det håll du vill. Sätt upp mål för de kommande 3 månaderna nu.

RÅD: Att vara på hugget och ta tillfällen i akt som kommer till oss är bra. Att vara otålig kan dock skapa frustration istället. Om du väntar på besked eller svar på något, sluta vara otålig, sluta vänta. Säg till dig själv: Det kommer när det är färdigt och om det dröjer betyder det bara att allt blir så mycket bättre än jag vågat hoppas på!

HINDER: Du är smartare än du ger dig själv kredit för. Använd din mentala kraft och kom ihåg att din hjärna är bättre än världens superdator.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Riddare i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: Jag gör allt jag drömmer om till verklighet!  (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!) 

Några ord om kärlek:
  • För dig som är i en relation: Kom ihåg: Om man klappar en hud medhårs, istället för mothårs – får man en vän för livet.
  • För dig som är singel: Tycker du att det är samma gamla trötta singlar runt dig hela tiden? Det är det inte, se på männen eller kvinnorna du möter på nya sätt. Tänk på dem som människor av kött och blod med sorger, drömmar, framgångar, livserfarenhet i bagaget. Väntar du på Mr./Mrs. Right – eller är du beredd att göra någon till den rätte för dig? Det står troligen inte skrivet i någons himmel att de ska leva ensamma, kanske behöver du bara justera bilden av vem du letar efter lite? Var lite praktisk och lite mindre romantisk. Vill du träffa någon denna vecka är det bra att bege sig ”högt upp”. Upp på ett berg? Upp i en hiss? Upp i… ja, vad kan man mer tänka sig…. det blå? *ler*

Det var allt för denna vecka - ha det gott!
Kram, Marita på MB Nova

Och du, kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.
● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita


Dela på Facebook





Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41 

4 kommentarer:

  1. Hej Marita ! Ville bara säga att du har en jättefin sida här. Jag hör av mig när det går, vill gärna ha en session med andevärlden och coaching - Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara du och välkommen att höra av dig när du vill Lena! Kram

      Radera
  2. Tack för att du lägger ut veckans tarot. Så tacksam för att du tar dig tid och påminner oss om vad vi ska reflektera över. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du, glad att du uppskattar det! Kram kram

      Radera