måndag 20 juni 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 25 enligt mina Tarotkort 160620


Hej kära du!

Det är måndag igen och dags för lite tips, råd och visdom från mina Tarotkort, allt för att du ska få en underbar Midsommarvecka!

VECKANS TAROTSKOP
Det blir en fin Midsommarvecka med goda energier, speciellt för den som är ute tidigt och gör upp planer. Ibland är det bra att vara spontan, men just nu verkar det alltså bra att bestämma på förhand hur man vill att veckan och Midsommarfirandet ska bli. Känner man sig lite osäker kan man gärna göra ett par olika planer och i slutänden välja den som för stunden känns bäst. Exempel, säg att ni ska ut och resa - tänk då: Hittar vi restresa till Spanien tar vi den, hittar vi restresa till Grekland tar vi den. Destinationen spelar alltså ingen roll, du kan börja packa och göra alla förberedelser - och vara organiserad och planerad oavsett. Ett annat klassiskt svenskt exempel *ler*: Regnar det på Midsommarafton firar vi på sätt A, är det sol firar vi på sätt B. Oavsett regn eller sol kan du vara förberedd och vädret spelar ingen roll.

Det här är också en bra vecka att fundera över hösten. Vill du flytta eller ha ett annat jobb, börja planera och sök nytt jobb och boende nu. Ta en ordentlig funderare på vad du vill med ditt liv framöver och skicka ut dina önskningar i Universum så hinner allt falla på plats när det är dags för dig att just byta jobb eller flytta.

Kom ihåg, du får vad du ber om. Om du inte får det du ber om kanske du behöver "prata lite tydligare". Exempel: om man är sjuk vill man vara frisk. Men det är inte alltid självklart att man ber om att vara frisk - ibland kanske man säger: jag vill inte vara sjuk, jag vill inte må si eller så - och det är inte samma sak som att be om att få vara frisk. Var noga med dina önskningar, gör dem riktigt tydliga.  

Tips: Någon längtar efter att höra från dig! Vem? Det får du fundera över. *ler* När du kommer på det så släng dig på telefonen!

Råd: Var och en är sin egen lyckas smed - vänta inte på att någon annan ska komma och göra dig lycklig. Det är ditt jobb att göra dig lycklig. Det är inte din man eller frus jobb, inte dina barns jobb, inte din chefs jobb, inte dina föräldrars jobb - det hänger på Dig.

Hinder: Slit och släp skapar tristess, gör lite mindre varje dag så hinner du även med att vara glad! *ler*

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Sex i Pentagram från Lilla Arkanan och lyder: Jag ger gärna för jag vet att jag får tusenfalt tillbaka! 
(Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.) 


Några ord om kärlek:

Det blir en kärleksfull vecka och Midsommar!

Om du är i en relation, kom ihåg att även om din partner dansar en Midsommarvals med någon annan måste du inte känna dig övergiven och ratad. Svartsjuka är väldigt missklädsamt. Kom ihåg vad jag skrev ovan, det är ditt jobb att göra dig lycklig.

Är du singel så var beredd, många Prinsar och Prinsessor hittar varandra denna vecka - och kärleksfullt och varaktigt blir det!! 

Det var allt för denna vecka, jag önskar er alla en härligt Glad Midsommar!
Kram, Marita på MB Nova


Ring Marita Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt. Jag har svar på det mesta. 


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41



1 kommentar:

  1. TACK SÅ MKT. för dina underbara tarotskop :D!Kram och GLAD MIDSOMMAR från Ylva Berglund,Gävle <3!



    SvaraRadera