måndag 27 juni 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 26 enligt mina Tarotkort 160627

Följ Marita och MB Nova på Facebook




Uppdaterad fredagen den 1 juli 2016

Hej!

Det är fredag och första dagen på juli månad är här. Nu är det högsommar! Högsommar är ett ord jag gillar - för att det är så "exakt". Det är inte försommar, tidig sommar eller något annat vagt - det är helt klart sommar. *ler* 

Kom ihåg att Veckans Tarotskop även gäller för lördag och söndag, där finns många tips som kan göra din helg riktigt härlig!

Somriga kramar,
Marita på MB Nova


__________________________________________

Hej kära du!


Det är måndag igen och dags för lite tips, råd och visdom från mina Tarotkort, allt för att du ska få en underbar vecka! 

Tips! På onsdag den 29 juni (22.00 – 22.30) bjuder jag på distanshealing igen. Du kan anmäla dig via min Facebookgrupp: Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida www.mbnova.se. Om du vill få meddelande via din mail varje gång jag erbjuder kostnadsfri healing (onsdagar jämna veckor 22.00 - 22.30, kan du anmäla det här >. Varmt välkommen - tillsammans gör vi världen lite, lite bättre!
VECKANS TAROTSKOP


Den här veckan blir det troligen fullt upp på många håll. Det är ofta mycket som ska hinnas med under vår korta svenska sommar. Kom bara ihåg att livet inte är en lista som ska bockas av, vi måste ta tid att njuta också. Samla kraft, energi och minnen nu så står du dig länge på det. Även om du inte har semester, försök att använda dessa tips ändå. Den kraft och energi och de minnen vi samlar på oss nu, ger flerfaldigt tillbaka så småningom. För gärna dagbok så ser du sambandet tydligt längre fram!

Vi får ofta höra att livet inte är rättvist, men tänk om det är fel? Tänk om livet är rättvist, tänk om det verkligen finns en plan (med guldkant dessutom), oavsett hur det ser ut i det korta perspektivet? Tänk om allt som händer, är det perfekta just nu – tänk om det finns en dold bonus någonstans som vi inte ser för att vi stirrar oss blinda på att det som händer oss är orättvist och jobbigt? Jag säger inte att det är så men jag vill gärna be dig se över hur du uppfattar din livssituation. Lyft blicken och att leta efter guldet. 

Den här veckan är det lyckosamt att: anlägga gångar av sten, gjuta i betong, besöka museum och gamla kyrkor och att köpa nya skor. Lyckofärger är: ljusblått och rött.

Tips:
”Du ska inte tro det blir sommar, ifall inte nån sätter fart”. Sätt fart – njut av sommaren, oavsett om det är regn, sol, blåst eller åska och dunder. Ditt liv är här och nu, ta tillvara på din tid. 


Råd: Man måste vara organiserad för att kunna vara spontan. Så, organisera dig så att du kan vara spontan och redo när roliga saker dyker upp! 

Hinder: Gråt inte över spilld mjölk, för det du kanske inte visste var att mjölken var sur och att det var därför du råkade spilla ut den…/ Vänd blicken uppåt, säg tack och gå vidare till nästa erfarenhet i livet.

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Två i Bägare från Lilla Arkanan och lyder: Jag älskar de som står mig nära och jag älskar mig själv! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)


Några ord om kärlek:

Det är bättre med ensam ensamhet än ensamhet när man är två. Involvera din partner i er relation om du känner dig ensam, eller hitta en annan partner som motsvarar dina behov bättre. Att klaga är ingen idé och det leder inte till önskat resultat, snarare att din partner drar sig undan än mer.

Den här veckan är det fördelaktigt att träffa en ny partner i närheten av, eller genom aktiviteter som har med hästar och andra djur att göra.


Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!
Kram, Marita på MB Nova


Ring Marita Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt. Jag har svar på det mesta. 


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



Dela på Facebook




Marita Bladh, MB Nova

Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach

Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se 
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar