måndag 21 november 2016

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 47 enligt mina Tarotkort 161121

Hej kära du!!

Det är måndag igen och dags för mig att bjuda på Veckans Tarotskop. Jag hoppas att inspiration och råd från mina tarotkort ska hjälpa dig till en ännu bättre vecka!

VECKANS TAROTSKOP

När vi är unga kan det kännas som att vi vet precis allt... *ler* Om du möter unga personer denna vecka med extremt självförtroende och stenhårda åsikter så låt dig inte nedslås av deras intensitet. Det är ok att du tycker annorlunda - och dina åsikter och erfarenheter ÄR värdefulla. Det sista du ska känna är att du är passé, gammal, stel och tråkig - tvärt om! Se det som ett bra tillfälle att träna. Träna på att lyssna, framföra dina åsikter på ett bra sätt, behålla ditt lugn, ditt självförtroende och ditt egenvärde. De unga personer jag refererar till kan vara: nya medarbetare på jobbet, tillfälliga konsulter, egna barn, mfl. 

Med det sagt... Ibland är det verkligen bättre att fly än illa fäkta. Om du känner att du får noll gehör och sakta men säkert känner dig på väg ner i skoskaften - lämna scenen, värdigt. 

Som sagt, när vi är unga kan vi ibland känna att vi vet allt. När vi blir äldre kan vi känna som att vi inte vet ett dugg. Behåll dina styrkor och kvalifikationer levande genom att faktiskt skriva ner dem ibland! 

Den här veckan kan vi nästan inte göra några fel. Antingen blir allt rätt från början eller så blir det fel - men visar sig vara rätt om någon dag, vecka eller månad! Exempel på det kan vara många, lyssna på detta: Du stickar en tröja, det visar sig att den blev för stor, snart lägger du på dig vikt och tröjan passar plötsligt perfekt. haha! Nu skojar jag med dig, men jag hoppas du förstår hur jag menar.
 
Den här veckan är det lyckosamt att: sätta upp stjärnor, köpa en fontän eller litet vattenspel för inomhusbruk, köpa nya temuggar (eller stora kaffekoppar) och köpa fåglar. Lyckofärger är: mossgrönt och silver.

TIPS: De flesta människor känner sig ensamma ibland - det är ok att du också gör det ibland. Blir det för ofta, fundera på hur du kan bryta din isolering. Vi människor är sociala varelser och att bara umgås med andra via dator eller tv, räknas inte. Vi behöver andra att spegla oss i, på positiva sätt.
 
RÅD: Att komma först är underbart, att komma först genom att meja ner andra är inte ok. Det är heller inte ok att alltid släppa fram alla andra och själv alltid ta sista platsen. Fundera över vilket scenario som stämmer in på dig och sträva efter att skapa balans.

HINDER:  Att vara aktiv och att hålla ett högt tempo i livet kan vara roligt och givande. Glöm dock inte att skapa tid för återhämtning och avkoppling så bränner du inte ut dig.

AFFIRMATION:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: Vagnen från Stora Arkanan och lyder:
Jag behärskar alla situationer och alla utmaningar - jag har en plan och styr mitt liv i perfekt riktning! (Om du inte känner exakt så nu - upprepa affirmationen om och igen under flera dagar så sjunker budskapet in och får mening inom dig.)

NÅGRA ORD OM KÄRLEK
 
Låt inte din partner bestämma allt för att värna om "husfriden". Det tär på ditt inre och på din kärlek till din partner. Det är "husfriden" inte värd.

Denna vecka är det lyckosamt att träffa någon via lagsporter!!

Det var allt för denna gång, ha en underbar vecka!

Kram, Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970 Hemsida: www.mbnova.se
MB Novas Mediala Direktlinje: 0939 - 111 91 41

1 kommentar:

  1. Det är sällan det här stämmer för mig vad är felet? Tack ändå!

    SvaraRadera