måndag 27 oktober 2014

Tarotskop - Så blir vecka 44 enligt mina Tarotkort 141026 (skriftligt)

Hej kära du!

Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje! :-)

VECKANS TAROTSKOP:

Den här veckan är det bra att vara lite ”lagom”. Ibland vinner vi mest på att satsa för fullt, gasen i botten – ibland vinner vi på att sätta saker och ting i rörelse och sen bara ta ett steg tillbaka och låta saker och ting utveckla sig själva. Det är en sådan vecka! Sätt igång dina projekt och uppgifter och ta sedan ett steg tillbaka medan du ägnar din tid åt andra saker. Försök att ha en avslappnad inställning till ditt liv. Haka inte upp dig på småsaker, ge dina medmänniskor lite ”felmarginaler”, var lite extra empatisk, bjud på dig själv och försök så mycket du kan att bara räkna det som bra och positivt. Ibland måste vi verkligen göra allt vi kan för att inte fastna vid det negativa och missa allt det goda!

Exempel: Du vinner en tävling i en affär. Du är glad att åka och hämta ditt pris. På vägen till affären tar bensinen slut. Du blir stående på motorvägen. Det regnar och blåser och du blir genomblöt – som tur är har du en extra dunk bensin i bilen. Sent om sider kommer du fram till affären och får ditt pris. Det är en sprillans ny vit tvättmaskin som du så väl behöver!

När vi återberättar historien för våra vänner kan det (lite överdrivet) kanske låta så här? *ler*

- Det var ju på tiden att jag vann, jag som aldrig har tur med något i livet! Men fy vad allt ska jäklas! Bensinen tog slut och där stod jag i det iskalla regnet på motorvägen, jag som har så känsliga luftrör… och inte en enda människa stannade för att fråga om jag behövde hjälp! Fy vilken dag!!!

Din vän kanske frågar vad du vann? – jag vann en tvättmaskin, svarar du, och det var väl bra för mitt gamla åbäke låter som en skördetröska. Men den var vit – jag hade hellre velat ha en röd… dessutom kan de inte leverera den förrän om en vecka. Suck!!! 


Bilden är inte relaterad till texten
Slut på exempel. // Exemplet ovan är som sagt lite överdrivet – syftet är att illustrera att det är lätt att fastna vid de negativa detaljerna i livet. Istället för att vara glad över vissa saker (och att vi ibland har en ”reservdunk” att ta till) faller vi, kanske av gammal vana, in i ett mönster att mer lägga märke till de mer negativa detaljerna. Ge akt på dig själv i olika situationer: Ser du det positiva eller negativa?

Det kan vara bra att fundera på ovanstående för det ser lite ut som att något kan dyka upp i veckan som skapar en känsla av osäkerhet. Det är bara en känsla dock. Reagera inte direkt. När du hunnit tänka igenom situationen och se över dina resurser så kommer du att inse att du lätt kan lösa det som kommer i din väg. Om inte du heller har ett magiskt spö att vifta med så ta fram dina ledaregenskaper. De finns där inom var och en av oss. Att leda sig själv är inte alltid enkelt men ack så viktigt. Ibland måste vi vara entreprenören i våra liv och verkligen se till att få saker gjorda. Det är inte läge att skjuta upp något nu – få gjort det du måste. Fokusera på det du kan påverka och stressa inte upp dig över det som ligger utanför din kontroll!

Låt oss titta på kärleken!!

Tips till dig som är i en relation:
Det blir troligen en ganska lugn och trivsam vecka för dem som är i en harmonisk relation. Om du inte är i en harmonisk relation kan du behöva använda dig av den klokhet och styrka du har inom dig. Och som jag nämner i inledningen: Ge din partner lite ”felmarginaler” och haka inte upp dig på små detaljer. Planera en resa eller kort utflykt – det kommer att bli mycket uppskattat. Inte bara chansen att komma bort en stund - utan även att ni delar ett positivt projekt tillsammans! Själva planeringen kan ge (nästan) lika mycket glädje som själva resan/utflykten. Försök gärna att lägga fokus på något som ni båda, eller din partner, uppskattar att göra snarare än att driva igenom din egen drömresa/utflykt. Det kommer du att tjäna på i det långa loppet! Satsa på att bygga på er vänskap men glöm inte att smyga in lite spontan uppskattning och beröring.

Tips till dig som är singel:
Det finns tillfällen denna vecka för den som vill hitta en ny partner. Det kan dock vara så att du inte känner igenom personen direkt som din drömpartner. Kanske är han/hon för: lång, kort, smal, tjock, gammal, ung etc. Ge det lite tid och tålamod, det är troligt att personen du träffar växer i dina ögon efter en tid. Det är också en bra vecka att städa undan gamla relationer både fysiskt och mentalt. Gå igenom gamla kartonger och spara bara minnessaker från gamla relationer som du verkligen inte vill vara utan. Att spara för många saker från kärleksrelationer som slutade i ledsamheter kan ibland hjälpa till att binda negativa energier kring hemmet. Se över vad du sparat och gömt undan. Kärlek kommer, så håll ut!

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är The Lovers och lyder: Jag väljer att vara trygg i mig själv och i mina relationer - och att alltid älska utan skuld och begränsningar.

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova



● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar