måndag 13 april 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 16 enligt mina Tarotkort 150413



Hej kära du!

Hoppas du har haft en go helg, nu är det dags för en ny vecka och ett nytt Tarotskop. Mycket nöje!

2 Tips för onsdag 15 april:

  • kl. 22.00 bjuder jag på Kostnadsfri distanshealing. Anmäl dig via www.mbnova.se / kostnadsfri distanshealing eller Facebookgruppen Maritas Hjärtevänner.
  • Kl. 20.00 håller jag en onlinepresentation om den naturliga produkt som gör mig pigg, glad och stark. Anmälan: http://www.anymeeting.com/PIID=EB57D885844631



VECKANS TAROTSKOP:

Partnerskap och tvåsamhet! Denna vecka är det många energier i omlopp för att, så att säga, fösa ihop oss med andra människor. Kanske vill du träffa en kärlekspartner? Kanske vill du träffa en ny vän/väninna? Kanske vill du gifta dig? Kanske vill du hitta en samarbetspartner i arbetet? Tänk efter: på vilket sätt kan du dra nytta av dessa energier? Skriv en lista genast över det du önskar dig så får Universum än lättare att hjälpa dig att uppnå det just du vill.

Ibland är vi vår egen värsta fiende… kanske tänker du nu: Jag vågar mig inte på ett nytt äktenskap, ett nytt samarbete, en ny vänskap – jag blev väldigt sårad förra gången. Men kom ihåg: Då var då och nu är nu.

Ett exempel: I helgen pratade jag med, inte mindre än, 4 kvinnor som verkligen bestämt sig för att leva ensamma resten av livet. De dessa fyra kvinnor hade gemensamt var att de inte ansåg att smärtan över att vara i en dålig relation uppvägs av något de tror de kan finna i en relation. Jag ska verkligen notera om detta blir en allt vanligare trend i vårt samhälle, nämligen att kvinnor mer och mer uppskattar sinnesfrid, frihet, vänner och egna intressen framför kärleksrelationer. Nåväl, nu såg det inte ut (enligt mina Tarotkort) som att samtliga av dessa kvinnor kommer att leva ensamma resten av livet – så framtiden får utvisa hur deras framtid ser ut… Det jag dock tycker är otroligt viktigt är att vi är på det klara med hur vi vill att vår relation ska fungera och vilken typ av människa som passar oss att vara tillsammans med. Vi är alla för värdefulla för att bara ”hålla tillgodo”.


Ingen blir förvånad om jag säger att det här är en bra vecka att vara ute och så, städa, rensa och plantera blommor eller promenera i naturen! *ler* Det är dessutom en bra vecka att köpa ett nytt husdjur. Om du vill ut och resa är det extra förmånligt att resa i Europa, till exempel: Tyskland, Österrike, Italien, England och Frankrike.


Tips: Ta lite tid för dig själv denna vecka för att hitta din inre balans. Var inte rädd för ensamhet – DU är ett bra sällskap för dig!

Råd: Låt ingen trycka ner dig! Kom ihåg: Det andra säger eller tycker om dig är bara åsikter och inga sanningar. När du respekterar sanningen om dig rår inga ord eller åsikter på dig.

Hinder: Satsa på den häst som springer fortast! Alltså, dra nytta av och utveckla det område i ditt liv som har flyt och går bra.
Är det något som inte går så bra just nu – vänta med det! Att tvinga igenom saker, tvinga fram besked osv. när det finns för lite energier, är som att åka vattenrutschbana med för lite vatten – det kan göra ont…

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Kung i Svärd och lyder: Jag står upp för det jag tror på!


Och du, Om du behöver någon att prata med, råd, vägledning eller coaching - välkommen att kontakta mig. Kontaktuppgifter nedan. 


Ha en go vecka!!

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

2 kommentarer:

  1. Tack Marita för ditt veckans Tarot brev...stämmer till 110% och jag lyssnar absolut inte små korpar som gillar pesta med ondskefulla ord och tror de vet bäst....det är mitt liv och jag lever den ut och ingen annan .
    Kramar till dig

    SvaraRadera
  2. Tack rara Marita för veckans Tarotskop! Att lyssna på åsikter och osanningar undviker jag i möjligaste mån. Litar på min intuition och kommer då närmast sanningen. Dina tips, råd & hinder har många gånger hjälpt mig liksom affirmationen som jag alltid tar med mig.
    Ser fram mot healingen i morgon kväll och behöver få hjälp med min huvudvärk som jag dragits med dagligen sen aug 2014 och den har eskalerat och övergått i migrän, mest ögonmigrän som är enerverande med ljusfenomen. Svårt ibl att trycka på rätt tangenter och får göra många korrigeringar.Dyker det upps stavfel får du ha överseende med dem. Jag bjuder på dem ;) Försöker hämta kraft i naturen och vid sjön. Det förra har god effekt på mig. Försöker att meditera och öppnar upp mina sinnen och tar djupa yogaandetag och känner hur liver brusar genom kroppen och det känns skönt.

    Önskar dig en fortsatt fin start på nya veckan.

    Varma kramar/Renate

    SvaraRadera