måndag 27 april 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 18 enligt mina Tarotkort 150427



Hej kära du!

Hoppas du har haft en go helg, nu är det dags för en ny vecka och ett nytt Tarotskop. Mycket nöje!

Tips! På onsdag den 29 april, kl. 22.00 bjuder jag på Distanshealing. Välkommen att anmäla dig via min hemsida: www.mbnova.se / kostnadsfri distanshealing eller via min Facebookgrupp; Maritas Hjärtevänner


VECKANS TAROTSKOP:

Gammalt måste ut innan nytt kan komma in! Det här är något jag vet att jag skriver om väldigt ofta. Vi måste ibland rensa bland vänner och saker som sänker vårt egenvärde och vår energi. Och tar vi inte bort något så kan vi inte lägga till något. När glaset är fullt, är det fullt! Nu verkar det vara fullt på många håll... så rådet är att vi, var och en, funderar på vad vi ska ta bort för att både ge plats åt nya roliga vänner, kärlekar, upplevelser och saker – och dessutom höja vår syn på oss själva ett snäpp. Vi är bra! Vi är fina! Vi är värdefulla! Skriv det på lappar och sätt upp runt om i ditt hem – eller skriv det i din hand. Ja, vad som helst, bara du kommer ihåg det!! 

Våga släppa taget om det gamla så lovar jag att du blir glatt överraskad över allt nytt och roligt som väntar dig!!

Som sagt, det finns en risk att det hos en och annan blir överfullt i glaset denna vecka och att saker och ting vi hållit inne med under lång tid bryter sig lös. Det kan ta sig i uttryck att vi hamnar i diskussioner med andra. Det är ok – diskussioner är ok när de är konstruktiva. Men, när vi nått bristningsgränsen finns det risk att vi säger mer än vi vill och att vi säger saker vi inte egentligen menar och saker som är svåra att ta tillbaka. Tänk efter innan du tappar besinningen. Känner du att ett utbrott är på väg. Gå därifrån och lugna dig lite innan du fortsätter diskussionen.

Till den positiva sidan hör att det denna vecka verkar som att vi får hjälp på traven att föra ut våra åsikter och idéer på ett sätt som andra förstår och respekterar. Har du länge grunnat över något, framför dina åsikter lugnt, vänligt och bestämt så ska du se att det går vägen. Men kom ihåg – vill vi tala måste vi också lyssna!

Ett kort för kärlek:

För dig i en relation: Lägg extra märke till din partners ansträngningar och goda sidor – och inte fel och brister. Man lockar fler bin med honung än vinäger...

För dig som är singel: Vill du ha en ny relation – gör något nytt, häng med på nya upplevelser. Du har större chans att hitta en ny partner via vänner eller aktiviteter den här veckan – än att sitta ensam hemma… Kärleken kommer inte att knacka på dörren och den kommer inte in genom fönstret. *ler* Vårsolen lockar människor att vara utomhus – det är där din nya partner finns.
  
Tips: Välj dina strider noga. Ibland vinner vi striden men förlorar ändå. Tänk på att i den bästa striden eller uppgörelsen finns det 2 vinnare – och ingen förlorare.

Råd: Vad älskar du? Vem älskar du? Hur ofta skriver du en lista över allt du älskar här i världen? Ta nu papper och penna och skriv ner allt du älskar. Bara skriv allt, rakt upp och ner. DU bör stå överst på listan – och håller du inte med så skriv dig själv där ändå. Sen skriver du exempelvis: partner, barn, vänners namn, släktingars namn, husdjur, glass, solsken, bilen, vårblommor, ge och få presenter, godhet, ditt hem, din favoritparfym, affär – ja vad som helst. Gör din lista lång eller kort och läs den varje dag. Gissa om du kommer att förändra ditt liv efter bara ett par veckor? Japp! *ler*

Hinder: Om du inte vill att andra ska trampa på dig – bortprioritera då inte själv dina behov, drömmar och önskningar.

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Fyra i Stavar lyder: Jag firar alla steg i min utveckling och glädjer mig över allt jag har åstadkommit i mitt liv!

Om du behöver någon att prata med, råd, vägledning eller coaching
- välkommen att kontakta mig. 


Ha en go vecka!!

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita







Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar