måndag 12 oktober 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 42 enligt mina Tarotkort 151012



Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt.

Tips: På onsdag 14/10 bjuder jag på Distanshealing igen. Välkommen att anmäla dig i min Fb-grupp, Maritas Hjärtevänner eller mer privat via min hemsida: www.mbnova.se / fliken för Kostnadsfri Distanshealing.


VECKANS TAROTSKOP

Det här är lite av en mellantid. Det är en tid som är bra för att fokusera på oss själva. Vad är det hos dig du är nöjd med? Förstärk det! Vad är du inte så nöjd med? Glöm det! Det är huvudregeln, sen kan man alltid jobba med vissa detaljer så klart. Är du inte nöjd med ”flåset”, träna mer. Börjar fötterna redan se lite vintertrötta ut? Ta ett fotbad. Har du jobbiga minnen som du absolut känner att du måste gå till botten med, gör det – men dröj inte kvar där. Där det flesta av oss går vilse emellanåt är att vi jobbar på våra ”dåliga sidor”. Det är inte alltid den bästa strategin. Ibland är det bättre att jobba med det vi är bra på så förminskar vi det som vi tror är dåligt med oss. Och som vanligt när vi jobbar med oss själva gäller det att vara nyfiket kärleksfull – vi ska aldrig klanka ner på oss själva. (Eller på andra heller, för den delen.). För handen på hjärtat, visst gör vi alla så gott vi kan i alla givna situationer med de redskap vi har.

Det här är för övrigt en vecka då det är extra dåligt att vara kritisk – både mot andra och oss själva, men också vad gäller samhället, vädret, ekonomin – ja vad som helst. Du vet, det vi fokuserar på växer. Tänk dig att kärlek är en blomma och ogräset är kritik och klagomål. Det vi pratar om och tänker på liksom vattnar vi… Fundera på vad du vill vattna - blommor eller ogräs? Att det är lite extra dåligt att vara kritisk just nu beror på att det redan, från oss människor, ligger mycket negativa energier i luften, till följ av saker som händer i världen. Det är alltså viktigt att så många av oss som möjligt fortsätter att fokusera på (se, lägga märk till, prata om, glädjas över) positiva saker så att vi är en motvikt till det andra.

Den här veckan är det mycket bra att bjuda hem gäster, måla om huset, köpa husdjur, köpa vantar, fixa i trädgården, städa balkongen, bada och dela med sig av kunskap till andra.



TIPS: Rensa huvudet på negativa saker och skriv ner allt du ska göra under morgondagen innan du lägger dig så sover du bättre och vaknar piggare.

RÅD: Oroa dig inte över din ekonomi. Att oroa sig är som att stänga dörren så att färre och färre pengar kan komma in. Släng upp dörren på vid gavel i stället genom att lita på att livet förser dig med det du behöver. Att le ofta och att sträva efter att känna sig glad är ett fantastiskt knep för att få fart på ekonomin också!!

HINDER: Du är stjärnan i ditt eget liv. Ge inte huvudrollen till någon annan. Ta ditt vuxna ansvar och ordna ditt liv som du vill ha det. Vänta inte på att någon annan ska göra det åt dig.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Riddaren i Stavar och lyder: Jag är villig att följa min vision och min inspiration!  (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det.

Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

    
 
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

6 kommentarer:

  1. Tack för en bra vecko tarotskop. Du är så bra Marita <3

    SvaraRadera
  2. Tack Marita!!! Nu vet jag att se till blommorna och inte till ohyran ;) =) !!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket Marita! Fina råd att följa.
    Forsatt trevlig vecka till dig. ♡

    SvaraRadera