måndag 19 oktober 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 43 enligt mina Tarotkort 151019



Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop. Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt.


VECKANS TAROTSKOP

Denna vecka indikerar korten att vi har hårt arbete och kärlek att vänta oss. Båda var för sig och tillsammans. För visst är det så att relationer innebär arbete – och ibland hårt sådant. Det här är en vecka då kärlek ligger i luften. Om du är singel, kan det betyda att du äntligen träffar rätt partner. Om du är gift – eller i en relation, kan det innebära att ni har lite tuffa saker att ta tag i men att ni kommer att göra det mycket framgångsrikt och att kärleken efter det skjuter i höjden mellan er. Om du är i en harmonisk relation kan det betyda att kärleken mellan er djupnar – för vissa så pass mycket att det kan bli tal om tillökning.

Hur det än blir för dig och vilken situation du än är i, kom ihåg att allt löser sig just nu med en liten gnutta mer kärlek. Jag minns när min son var liten och han såg en ”tant” som var arg, då sa han: Hon har nog fått för lite särlek. // Det var en söt och klok iakttagelse tycker jag. *ler* För visst är det ofta så att både ledsenhet och dåligt humör rinner av oss ganska fort när vi får lite extra kärlek.

Förra veckan var det en bra tid att ta hand om sig själv, den trenden fortsätter, läs gärna förra veckans Tarotskop för mer information om det.

Inledningsvis pratade jag även om hårt arbete. Den här veckan lönar det sig att lägga in det där lite extra på karriärfronten. För dig som är egen företagare kan lite extra gas just nu innebära nya kunder och uppdrag. Om du är anställd kan lite extra energi och företagsamhet leda till högre lön och nya uppgifter. Om du är sjukskriven men vill återgå till jobbet är detta en bra vecka att planera för det. I samtliga fall är det bra att tänka på att använda hela sin yrkesskicklighet och att hålla en jämn och hög kvalitet i alla uppgifter. Misströsta inte om du inte ser omedelbart resultat – det kommer! Kom också ihåg att när vi är nöjda med oss själva och vårt arbete syns det på hela oss. Vi sträcker ofta på oss och vi har ofta energi kvar även när vi kommer hem. Att vara nöjd med sig själv ger med andra ord mycket energi.


TIPS: Alla har ledaregenskaper inom sig. Om du tycker att du trampar vatten – plocka fram ledaren inom dig. Var organiserad, sätt upp mål och fullföljd det du planerar.

Det här är också en bra vecka att påbörja ett nytt projekt, börja ny utbildning/kurs, köpa nya fåtöljer och stolar, planera resa till varmare länder, köpa katt, bygga garage eller carport och att lära sig ett nytt språk.

RÅD: Om du verkligen inte kan hitta ledaren inom dig eller om du behöver någon som hjälper dig med något (bygga garage…? *ler*) är det här en bra vecka att hitta rätt hjälp.

HINDER: Vi har alla blivit sårade hundratals gånger. Det hör liksom till livet, det är det som formar oss och mejslar ut vår personlighet. Det viktiga är att inte fastna där. Om du fastnat - gå vidare!

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Eremiten från Stora Arkanan och lyder: Jag litar helt och fullt på råden från mitt högre jag som leder till en inre förståelse av mig själv och mitt liv!  (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det.

Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

    

 
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

3 kommentarer:

  1. TACK SÅ MKT.för ett EXCELLENT veckans tarioskop,som jag blev VÄLDIGT GLAD av.Håller med DIG,på ALLA punkter.KRAM tbx.till dig,Marita.Önskar dig,en underbar vecka. :D <3 <3 <3

    SvaraRadera
  2. Mycket bra,följer råden,och det fungerar,tack Marita,ha en underbar helg,kram Aija.

    SvaraRadera