måndag 14 december 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 51 enligt mina Tarotkort 151214

Följ MB Nova på Facebook!





Hej kära du!

Hoppas att du har haft en skön helg. Det är måndag och dags för ett nytt Tarotskop.
Jag hoppas det ska hjälpa dig att navigera så att din vecka blir så bra som möjligt!


VECKANS TAROTSKOP

Innehåll denna vecka: Satsa på bättre sömn, nya mål, resor – och kärlek!

Ok, låt oss bena ut det… Det här är den näst sista veckan på 2015. Det är ett år som har gått rasande fort för många av oss. Det är energier i omlopp som, liksom, håller på att avsluta året. Det gör att det kan uppstå en känsla av förlust inom oss, att inte ha hunnit det man skulle, ja nästan sorg. Det, i samband med att dagarna är kortare och mörkare och att tempot i både arbetsliv och liv har trappats upp gör att det blir lite väl mycket på en gång att hantera! För att få balans är det extra viktigt just nu att se till att sömn och rutiner är bra och hållbara, att du tar dig tid till avkoppling, motion, vila och meditation. Gör du bara det, kommer denna vecka att bli riktigt strålande. Du vet, man orkar inte ens ha roligt om man inte är pigg och i fas med sig själv.

Dessutom är det här en bra vecka att börja fila på målen för nästa år. Att sätta upp mål är inte en något man gör fem över tolv på Nyårsnatten när alla börjar fråga vilka nyårslöften du har. Nej, mål ska planeras noga så att de blir roliga och genomförbara (och inte självdör på Nyårsdagen. *ler*) När vi sätter upp mål, stora och små, lever vi med mening, närvaro och saker att se fram emot. Det är min åsikt att livet blir roligare så.

Det här är en bra vecka att planera resor: korta, långa, charter, storstad, skidåkning, sol och värme eller utbildning – det är bara att börja planera. (Att planera resor är också en form av målsättning.) Glöm inte att ha roligt och att riktigt frossa i glossiga kataloger eller inspirerande webbsidor!

Just det, jag nämnde kärlek också! Det här är en vecka då Amor är i farten. Ut och rör på dig så att han kommer åt att träffa dig med en av sina kärlekspilar!!

Denna vecka är det även lyckosamt att: plantera träd, köpa guldsaker, vackra glas, gröna växter, husdjur, nya köksknivar och nytt överkast. Grönt är skönt, och bringar lycka just nu!
 

TIPS:  Lyft blicken, se helheten och grotta inte ner dig i problem. Du vet, om en pusselbit har ramlat ner på golvet hjälper det inte hur mycket du än anstränger dig att hitta den på bordet…

RÅD: Omge dig med kreativa människor nu, de får igång din fantasi och dina drömmar. Det är inget fel på analytiska människor (vi behöver de också, de är underbara). Men, om du vill få fart på dina energier, umgås med kreativa människor!

HINDER: Du är inte ensam, det är bara en känsla. Ruska på dig, ring en vän så skingrar du känslan. Stannar du kvar i känslan är det lätt att bli både ledsen och handlingsförlamad - inte bra.

 

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Styrkan från Stora Arkanan och den lyder: Jag lever helt och fullt och litar alltid på min inre styrka – jag står stadigt i alla situationer! (Upprepa flera gånger dagligen och känn hur sant det är för dig, du blir det du tänker och säger – och framför allt känner!)

Ha en go vecka!!
Om du tycker om mitt Tarotskop, gilla, kommentera och dela gärna så att andra får läsa det.


Kom ihåg: Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita
Dela inlägget på Facebook




Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Kontakt: 0722-698970
Hemsida: www.mbnova.se
Betallinje: 0939 - 111 91 41

3 kommentarer: