måndag 1 juli 2013

Hurra - frihet på alla plan!

Drömmer du också om frihet? Frihet att kunna göra saker du tycker om - köpa saker du tycker om - och att ha tid att umgås med alla människor du tycker om?

Vardagen tar så stor plats och så mycket energi idag att många människor inte riktigt hinner med att prioritera och göra det de tycker om. Det kan vara svårt att låta disken stå och istället gå ut på en lång promenad i skogen. Men - det är just det som är så viktigt att göra ibland. Lämna plats för det vi tycker om. Jag har ett fantastiskt arbete - för det mesta kan jag resa bort och ta med mig arbetet, dvs jobba online eller per telefon och mail. Just i skrivandets stund befinner jag mig på en segeltur till Varberg. Inte så långt hemifrån men semesterkänslan infinner sig absolut ändå!

Det är så härligt att kunna sitta här på däck och skriva ett litet blogginlägg samtidigt som jag ser båtar komma in och lägga till eller lägga ut och lämna hamnen för nya äventyr. Solen kommer och går den också - det är inte supervarmt i vinden men måsarna skriar och vågorna kluckar - då känns livet gott att leva!

Att skapa än mer frihet är mitt mål - på alla plan i livet! Undrar vilka mål du har?

Kram, Marita 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar