fredag 19 juli 2013

Så blir helgen enligt mina Tarotkort - vecka 29


Hej kära du!

Sommaren är doftande underbar i varje skog och glänta. Passa på och njut som aldrig förr av tiden du lever i – av solen, havet och de söta frukter naturen så generöst bjuder oss på.



Efter denna något poetiska inledning har det blivit dags att rådfråga mina tarotkort hur helgen blir!  Mycket nöje! :-)


SÅ BLIR HELGEN!


I min inledning pratar jag om att njuta av den tid vi lever i. Fundera gärna ett varv på hur just det passar in på dig. Är du närvarande här och nu eller är det något som håller dig tillbaka? Är det tankar på det förflutna – eller på framtiden som inte lämnar dig någon ro? Kanske både och?

Om du känner att du inte är riktigt fokuserad på det du har omkring dig just nu kan du enkelt säga till dig själv: Här är jag – just nu i livet. Notera allt som är omkring dig, notera hur du mår, vad du gör, vad du tänker på. Så snart du känner obehag av något slag – dra dig tillbaka till här och nu och fokusera på något som ger dig njutning just för stunden. Kanske ser du en vacker blomma i närheten. Kanske skiner solen varmt på dig. Alla små vardagliga saker – ta de till hjälp när du vill vara lite mer, här och nu.

Sommar, sol och semester är i stor utsträckning även barnens tid. Om du har barn, ge de din uppmärksamhet och låt även de smaka på sommaren på olika sätt. En picknick, ett besök på djurparken eller en långsam upptäckande vandring i skogen? Det är de små sakerna i livet som ofta skänker det största nöjet. Om du inte har barn – bli som ett barn själv igen  – ge dig tid att återupptäcka all fantastisk natur som vårt sköna land har att erbjuda!

Semestern kan vara en tid då det gnisslar lite i vissa familjehjul. Ibland beror det på att vi är så upptagna resten av året med en massa aktiviteter och bokningar att vi inte hinner umgås och vara i fas med varandra. Sänk kraven – och åter igen – var här och nu. Man måste inte alltid planera så mycket för att ha roligt tillsammans.

Man tager vad man haver och
pyntar en gammal stege!
Är du sugen på att åka utomlands på semester med andra vänner? Då är det en bra helg att planera för det. Ja jag vet – jag sa nyss att du inte skulle planera så mycket… *ler*. Men just denna typ av planering ser mycket lyckosam ut just nu. Välj resmål noga – kolla vilka temperaturer som råder i respektive länder. Det finns en chans att det blir stekande varmt på många håll så planera noga hur du ska hantera det och vilket land du ska välja. Glöm inte vaccinationer, vatten, solhatt och hög solskyddsfaktor! Solen har en förmåga – fast den är så bra på många sätt – att tömma oss på antioxidanter. Se till att äta rikligt med frukter och grönsaker för att kompensera detta och kom ihåg att man faktiskt blir brun även av att sitta i skuggan! *ler* Har en underbar semester!



♥ Behöver du någon att prata med? 
Behöver du vägledning genom coaching eller tarotkort? Jag kan hjälpa dig att få perspektiv och redskap att hantera många av de utmaningar vi möts av i livet. Välkommen att kontakta mig. Ring: 0730-818215 eller maila mig på marita@mbnova.se så bokar vi tid. 


Jag önskar alla en riktigt härlig sommarhelg!


Kram, Marita


-----------------------------------------------------------
MB Nova
0730-818215
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se
Webbshop: http://marita.shopitoo.com
MB Nova Forum: www.mbnova.ning.com


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar