måndag 30 september 2013

ATT FÖRBEREDA SIG INFÖR EN UPPGIFT....ELLER INTE?

Planerar du en förändring i ditt liv? Hur vill du göra?

  • Köra direkt - eller förbereda sig? 
  • Skjuta från höften eller sätta upp mätbara och attraktiva mål?


Så här sa Abraham Lincoln:
"Om jag fick 6 timmar på mig att hugga ner ett träd 
skulle jag lägga de första 4 på att slipa yxan först."



Smart - eller hur, hur gör du? Fundera ett varv och ha en fin dag!



Varma hälsningar, Marita


-----------------------------------------------------------
Marita Bladh
MB Nova
0730-818215
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

6 kommentarer:

  1. Hej, jag håller på att lära mig att släppa taget och ladda om för nya livet. Det går trögt pga att min tillit till mig själv är låg.
    Kram och TACK♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att jag i det stora hela försöker planera och förbereda mig, innan jag går in i något. Jag lämnar över, så jag slipper stressa och det är som gift i livet.

    SvaraRadera
  3. Jag skulle förbereda mig på min uppgift att den lyckas.
    Vill förändra mitt liv, slippa stressa och krusa andra människor hela tiden.
    Vill ha en man i mitt liv som acepterar vem jag är

    SvaraRadera
  4. Hej, Marita!
    Tidare har jag alltid varit grymt målmedveten. Drivit mina projekt i mål hur trista
    de än varit. Just nu har mitt liv varit kaotiskt sen jag blev änka med allt att ta tag i husförsälning osv. Vet jag stressar på tok för mycket och det är givetvis inte bra. Försöker dock lyssna på kroppen och ta pauser! Tar djupa långa andetag och känner hur livet brusar genom kroppen och att likvskraften kommer. Naturen och havet är de bästa platserna att varva ner och fylla på batterierna. Där hämtar jag mycket läkande kraft.

    Vissa dagar är som plocke-pin-dagar man plockat lite här och där och gör man fel sak rasar hela planeringen och dagen ihop.

    För att skoja till det lite morötter är båda goda och bra att ha som mål.

    Jag vet känner på mej att jag kommer att förändra mitt liv till det bättre och ett nytt kapitel ska jag snart påbörja i mitt liv.

    Mvh Renate

    SvaraRadera
  5. Ibland hinner jag inte med, förän jag redan gjort det!!!!

    SvaraRadera
  6. Eftertanken är lika viktig som förberedelsen. Eftertanken är också en sorts förberedelse inför nästa gång.

    SvaraRadera