torsdag 26 september 2013

En sur attityd = ingen framgång. En leende attityd = mängder av framgång!



Vet du! När du vaknar på morgonen har du 2 val. Antingen njuter du av dagen och tar dig an de utmaningar som kommer i din väg - eller så väljer du ”Jag känner mig tvär och skyller på andra” vägen. 

Valet och ansvaret – oavsett hur rättvist eller orättvist det är – är ditt! 

Hur bibehåller man då en leende attityd även när det stormar och är tufft? Ett sätt är att vara mycket tydlig och fokuserad över sina mål (jag hoppas att du har skrivit ner dem och/eller har skapat en drömtavla). Eller? 




När du känner dig arg eller frustrerad – titta på dina mål – klä dig i ett leende och sätt igång!

Att agera kraftfullt och interagera med människor med höga mål hjälper även dig att höja din ribba. Du vet, ”Man blir som man umgås”. Det är därför viktigt att du omger dig med positiva och målinriktade människor. I deras närvara accepteras inte en tvär attityd utan du måste anstränga dig lite extra – det tjänar du själv på! 

Kom ihåg! 
En sur attityd = ingen framgång. 
En leende attityd = mängder av framgång! 


Lycka till!
Kram, Marita

-----------------------------------------------------------
Marita Bladh
MB Nova
0722-698970
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

10 kommentarer:

  1. Jag försöker det, men ibland går det bara inte. Men jag jobbar på det.

    SvaraRadera
  2. Ooooo, ja vad jag kunnat komma lång just idag, tack vare dessa ord, TACK och kram.

    SvaraRadera
  3. Jag är en postivt person och jag fightas för mina mål
    Men det är ej lätt motvind men jag ger mig ej
    Tack för ditt stöd Marita

    SvaraRadera
  4. jag har faktiskt gjort en mål tavla åt mig =) och ett leende kan göra underverk.

    SvaraRadera
  5. Det var sanna ord.. men om man känner sig uttömd, det susar i öron och huvud är det inte lätt att le direkt på morgonen,försöker göra mitt bästa, jag blir ledsen att åka uppochner i humöret och krafterna blir inte till det bättre. Sömnen är så viktig.

    SvaraRadera
  6. Fake it untill you make it. What goes around comes around. Love anna

    SvaraRadera
  7. Själv är jag positiv, men så svårt bland motsatsen, man blir helt utpumpad väl hemma sen.
    Tack 🤗

    SvaraRadera
  8. Är glad och possetiv, kämpar för att våga ha mer själv förtroende, men har en man som bromsar ohar ett hån om jag skulle vilja göra något du klarar ej, det blir inget av det. Suck

    SvaraRadera
  9. Är för det mesta glad för varje ny dag,har så mycket att vara tacksam för ❤️🦋

    SvaraRadera
  10. Tack för påminnelsen. Jag har känd mig sur och frustrerad nu en längre tid. Coronan gör mig isolerad.renovering av mitt hus skapar buller och annat som stressar mig. Stress på nytt jobb och allt har gjort att jag sovit dåligt och bristen på ljuset gör det extra jobbigt med motivationen. Det mesta går emot mig. Det måste betyda att ditt budskap stämmer. Jag har en drömma la som jag uppdaterat nyligen. Brukar titta på den och påminna mig själv om vad mina mål är morgon och kväll. En sak jag har skrivit på den jag måste ta till mig mer av är Glädje. Även tillit. Tro ,Hopo,Kärlek. Var förlåtande.Tacksam behöver jag nog lägga till med. Gick din Gratiskurs i Attraktionslagen A till Ö. Förra året. Dock missade jag de sista bokstäverna då jag kom efter och inte han i kapp innan du tog bort allt. Jag började arbeta efter min semester. Då övervägande av den kursen varunder mina semesterveckor gick det bra att hänga med. Men tappade det med övningarna då jobbet började. Jag tyckte den kursen var bra och drömtavlan har varit bra. Ska återta dina råd från den kursen.

    SvaraRadera