torsdag 26 december 2013

Det är så dränerande att vara någon annan, eller hur?


Ibland, när man lyssnar på självutvecklings-gurus får man en känsla av att det inte räcker att vara sig själv om man vill lyckas som entreprenör – eller som människa för den delen heller. För att lyckas här i världen bör man vara:

Social och utåtriktad. Super engagerad och taggad över varje aspekt av sitt liv – hantera allt med vänsterhanden medan man sluter affärsavtal med den högra. En förebild för familj, vänner och medarbetare. Välorganiserad, vältränad, utvilad och energisk och snudd på expert på alla områden. Listan kan göras ännu längre…

Wow! Det kan kännas överväldigande!

Vad jag, å andra sidan föreslår, är att du tittar på det som är ”DU”, fokuserar på dina positiva egenskaper, utvecklar dem och överlämnar resten åt andra. Det är så dränerande att vara någon man inte är. Det är ju ändå bara glädje och kärlek som räknas. Trivs du med ditt liv? Försöker du att ge och ta kärlek med samma innerlighet? I så fall, enligt mig, är du redan en total framgång!

Jag önskar dig en underbar dag!
Kram, Marita 


-----------------------------------------------------------



Marita Bladh, MB Nova
Telefon: 0722-698970
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida och bokning:  
http://maritambnova.wix.com/marita
MB Nova Forum: www.mbnova.ning.com





♥ Är du nyfiken på framtiden eller behöver du någon att prata med? 
Behöver du vägledning genom coaching eller tarotkort? Jag kan hjälpa dig att få perspektiv och redskap att hantera många av de utmaningar vi möts av i livet. Välkommen att kontakta mig. Ring: 0722-698970 eller maila mig på 
marita@mbnova.se så bokar vi tid.

3 kommentarer:

  1. Ja du har det värkligen bökit dina inlägg fick mig att tro att inte helt fel !!! Men om rätt så har försökt skaffa typ reserv fazit hur komma ut med skorna på ,,Tackar för dina inlägg kram ger många tankar djupare ,,, Vist är jag nyfiken ,,,det är mitt livs motto ,,Men oftas blir det vad käns ungefär rätt man får värkligen bara tro att man ror rätt ,,Är glad att du finns kram

    SvaraRadera
  2. Det låter så lätt när du berättar , för visst är det väl så att det är viktigt att vara sig själv men ibland kan det vara svårt. Ska prova i dag att bara fokusera på att vara jag. Tänkte också prova attraktionslagen att fokusera två gånger varje dag under ett par veckor på något jag önksar för att se vad som händer. Tack fina du för hjälpen! Gick workshopen hos dig att starta upp pengaflödet och det funkar. Kärlek till dig<3 <3

    SvaraRadera
  3. Håller med dig om att det är för jobbigt att vara nån man inte är.Jag försöker vara mig själv numera,men det är inte lätt alla gånger.Jag försöker att ge kärlek,för det är sån jag är.Jag försöker att se det goda hos alla,men det är svårt ibland det med.Men jag försöker så gott jag kan.

    SvaraRadera