onsdag 18 juni 2014

En fantastisk bok: The Charge av Brendon Burchard - tänd din inre glöd igen!!




Hej kära du!

Just nu läser jag en bok som heter The Charge av Brendon Burchard. Han är ganska stor runt om i världen, tom Paulo Coelho har skrivit en rekommendation på baksidan av hans bok. Boken är totalt fascinerande, efter första kapitlet är jag helt fast! Det är en bok om att tända vår inre glöd genom att aktivera 10 mänskliga behov och känna sig levande igen!

Det här inlägget, och nästan allt jag gör, fokuserar jag på minst två behov, nämligen Caring och Contribution - Bry sig och Bidra.

Om du känner att du gör allt för dina barn och familj och de fortfarande inte är riktigt nöjda eller motiverade, kan detta ge en förklaring.Här är en insikt från första kapitlet:

"Att erbjuda familjen tak över huvudet och mat på bordet är inte längre tillräckligt. I en upplyst tid av överflöd är familjen totalt medvetna om vad det finns att välja på. Överallt, i samhället och på webben, ser de bättre hus, föräldrar, skolor, leksaker, elektronik, kläder och mycket annat. I mindre utsträckning än någonsin bryr de sig därför om vad behöver (need), vilket ju redan erbjuds dem - de är istället helt fokuserade på det de vill ha (want)."

Du kommer säkert höra mig prata mycket om denna bok - hoppas du ser fram emot det!


Ha det gott!
Kram, Marita

Vill du prenumerera på inspirerande mail från mig, klicka här >




Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida:  
www.mbnova.se
Boka Marita: http://marita.shopitoo.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar