måndag 9 juni 2014

Tarotskop - Så blir vecka 24 enligt mina Tarotkort 140609 (skriftligt)

Hej kära du!

Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Tolkningen sträcker sig över hela vecka 24. Denna vecka blir det skriftligt igen - mycket nöje! Först ett par tips och genvägar: 

● Beställ nya e-boken: ”10 Signaler som kan förutsäga en skilsmässa”.
● Lär dig Tarot för blivande proffs eller hemmafixare.
● Personlig Workshop – välj vilken du vill, starta när du vill.
● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita.
Bli medlem i Maritas Hjärtevänner på Facebook.

VECKANS TAROTSKOP:

Har du något problem du behöver lösa? Det är bra, höll jag på att säga... *ler* men faktum är att den här veckan får vi oanade möjligheter att lösa många av de problem vi brottas med i vardagen. Lösningar kan komma till oss på många olika sätt. Kanske har vi grubblat över något länge och plötsligt kommer lösningen i form av en tanke eller idé och när vi litar på det vi tänker och på våra idéer, så löser sig plötsligt problemet som av sig självt. Det kan vara inom vilket område som helst; kärlek, arbete ekonomi. Var lyhörd för det du tänker nu och ta tillvara denna möjlighet.

Hör du inte alltid vad du tänker? Prova att meditera och stilla "bruset" - då är det lättare att lyssna och komma i kontakt med sin inre visdom. För den som eventuellt känt sig ofokuserad den sista tiden kommer denna influens som goda nyheter också! Kanske upplever många att de just nu kan se igenom eventuella dimridåer och verkligen hitta problemets kärna. Att veta exakt vad som är fel i en viss situation är ju gudasänt för det är först då som vi verkligen kan lösa problemet på bästa sätt.
Lösningar kan också komma från andra, så var noga med att inte avfärda andras idéer och förslag innan du riktigt hunnit fundera igenom dem. Tänk inte: Det där har jag hört förut och det funkar inte, den lösningen är för radikal osv. Ta till dig det du hör och utvärdera noga igen för att se om det som föreslås är ett sätt att lösa just ditt problem.
Kortet representerar inte texten
utan är bara en illustration
Övning: Ta papper och penna och skriv ner ett par problem/frågeställningar som du grunnar på. Skriv ner minst 5 tänkbara lösningar - snabbt! Gå därifrån och gör något annat en timme eller så (eller sov på saken). Sen tar du ett varv till och utvärderar de lösningar du skrivit ner. Kom inte den perfekta lösningen första gången - gör om övningen igen eller tänk på problemet ur en annan synvinkel eller fråga en klok vän till råds. Observera: Ordet "problem/frågeställning" kan du byta ut mot något annat. Kanske är det en utmaning eller uppgift av något slag du står inför? Kanske planera Midsommar eller semester - eller kanske söka nytt jobb eller söka till ny utbildning.
 Inte nog med detta! Denna vecka lyser hoppets stjärna över oss. Det betyder att det är ännu viktigare än någonsin att ha en "det-ordnar-sig-attityd" och att inte jaga upp sig i onödan. Det ordnar sig förstår du! Ta det lugnt och tänk igenom dina val och möjligheter, du hittar den lösning du behöver!

TIPS: Kära nån, ingen hejd på möjligheterna. Många kommer under veckan att ha tillgång till alla sina inre resurser oavsett vilket område du behöver vara skarp på: kärlek, ekonomi, mentalt fokus eller kreativitet! Det är bara att välja och vraka och göra det mesta och bästa av denna vecka!
RÅD: Sov ordentligt! Om vi är trötta eller utmattade är det svårt att komma igenom "bruset" in till oss själva där våra resurser bor. Har du svårt att sova på natten, glöm inte att ta en "Power nap" på dagen - eller meditera en stund. Om vi mediterar regelbundet behöver vi oftast mindre sömn.
HINDER: Allt måste inte vara perfekt! Jag vet att många vill göra allt, på allra bästa sätt. Men gör du bara ditt bästa så räcker det - ingen begär att du ska göra det omöjliga så begär inte det av dig själv heller!
ORD PÅ VÄGEN: Kom ihåg att vissa problem ska vi hantera med hjärtat - och vissa problem ska vi hantera med hjärnan. Som jag brukar säga till mina kunder, vi betalar inte räkningar med hjärtat utan hjärnan. (Exempel: Många betalar räkningar med hjärtat och mår dåligt över varenda räkning som ska betalas - flytta uppgiften till hjärnan istället och koppla bort känslorna.)  Fundera på vilka situationer i ditt liv som du skulle behöver byta plats på? Finns det något du gör med hjärnan som du skulle behöva hantera med hjärtat - och tvärtom?
EXTRA: Det kom inget kort för kärlek - så här kommer ett extrakort för det! Med all denna mentala kraft som omger oss just nu kan kärlek och relationer komma lite i skymundan. Om det händer i ditt liv kan det vara bra att känna till det och inte bli deppig över det. Om du inte vill acceptera att det kanske blir så - lägg på ett extra kärlekskol!!
EXTRA EXTRA: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: ”Ödeshjulet" och lyder: Jag litar på att Universum hjälper mig att manifestera allt jag vill ha och behöver och allt som är perfekt för mig.
                              ---------------------------------------------------------------
Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova 


● Beställ nya e-boken: ”10 Signaler som kan förutsäga en skilsmässa”.
● Lär dig Tarot – för blivande proffs eller hemmafixare.
● Personlig Workshop – välj vilken du vill, starta när du vill.
● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita.
Bli medlem i Maritas Hjärtevänner på Facebook.

Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida:  
www.mbnova.se
Boka Marita: http://marita.shopitoo.com

3 kommentarer:

  1. Tack snälla du för veckans Tarotskop <3 Låter bra att den här veckan kan lösa många vardagsproblem =) Ska vara lyhörd för idéer och inre tankar <3 Önskar dig också en go vecka ! Kram !
    Karin

    SvaraRadera
  2. Tack rara du för veckans Tarotskop! Jag har fortfarande tankar, funderingar, oro och rädsla som sitter som ett MENTALT PLÅSTER och genomsyrar min vardag. Ska jag hitta ett nytt boende? När ska jag kunna andas lättare igen? Hoppas veckan kan vara till hjälp och lösa en del av mina vardagsproblem. Jag ska försöka vara lyhörd och lyssna inåt.

    Önskar dej en trevlig helg och en fin kommande vecka!

    Kram Renate

    SvaraRadera