måndag 2 juni 2014

Tarotskop - Så blir vecka 23 enligt mina Tarotkort 140602 (skriftligt)

Hej kära du!

Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Tolkningen sträcker sig över hela vecka 23. Denna vecka blir det skriftligt igen!  mycket nöje! Först ett par tips och genvägar:
 
● Beställ nya e-boken: ”10 Signaler som kan förutsäga en skilsmässa”.
● Lär dig Tarot för blivande proffs eller hemmafixare.
● Personlig Workshop – välj vilken du vill, starta när du vill.
● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita.
Bli medlem i Maritas Hjärtevänner på Facebook.
 
VECKANS TAROTSKOP:
Vi tar väl det stora först! Inledningen på veckan kan bli lite kaosartad för en del. Men det finns inget som säger att det inte kan råda ordning i kaoset. Allt beror på hur vi förhåller oss till det som händer omkring oss. Det är också oftast så att vi behöver en urladdning ibland för att bli av med både överskottsenergi eller negativ energi som vi byggt upp inom oss – eller i våra liv. Dessutom, när saker och ting haft en urladdning blir det bara det vi verkligen behöver kvar – det är BRA! Detta kaos är alltså positivt – även om vi kan uppleva det lite jobbigt medan det pågår. Bäst att ta en sak i taget och inte stressa upp sig över det som ligger utanför vår kontroll – följ bara med i flödet och lita på att det som händer är bra, om inte omedelbart så inom en mycket snar framtid – då kommer du vara glad att det stormade lite en stund så här i början av juni. Sämsta förhållningssättet är att streta emot, gå i försvar, bli skogstokig och tycka att livet är pest. Gör inte det kära du! Allt blir snart bra igen – tom bättre än tidigare! När livet kör ihop sig brukar jag själv tänka: Intressant!!! Hur gick det här till och hur ska jag förhålla mig till detta? Jag kanske inte lyckas alltid men jag försöker alltid förhålla mig lugn, nyfiken, ta en sak i taget och lita på att det löser.
Tvärt över till något annat! Har du funderat på att starta företag? Det är bra tid för det nu i så fall! Energierna som omger veckan är fördelaktiga för alla som har eller vill starta företag. Här finns målmedvetenheten, drivet och ett otroligt fokus på lyckat resultat. Det är alltså dags att damma av affärsplaner och idéer och sätta igång – kanske startare du inte nu – men att planera för kommande start är också väldigt bra nu. Har du redan företag? Går det bra? Fortsätt på samma sätt men sätt in lite fler resurser för att nå ännu längre. Går det inte så bra i ditt företag just nu? Då är det dags att ta fram papper och penna och börja skissa. Börja med ditt mål och sätt upp vad du ska göra, hur och varför – och glöm inte att koppla känsla till målet och lägga till hur du ska fira när du nått ditt mål eller delmål! Det sista är superviktigt! På ”hur” brukar jag själv skriva några exempel och dessutom lägga till att jag ska ”tänka i nya banor”. Det öppnar för kreativitet tänker jag så det tycker jag är mycket bra att skriva ner. Japp, mål ska alltid vara skriftliga!
 
Visst är det examenstider och det märks för det ligger mycket energier på tillställningar med blandade åldrar.  Om du känner dig orolig över hur festen ska bli, lugn – det blir mycket trevligt och bra!! Det är dessutom ett väldigt bra tillfälle för de små att lära av tonåringarna så låt småttingarna få ta mycket plats på festen.

TIPS: Oroa dig inte för pengar, här finns fortfarande många energier som tyder på att det kommer oväntade inkomster eller andra materiella fördelar. Unna dig det där lilla extra du längtat efter!
RÅD: Har du ett problem, försök att inte hålla det för dig själv utan försök att involvera andra och få deras hjälp med att lösa det. Likaså, hjälp andra som du ser kämpar med något speciellt.
HINDER: Läs gärna stycket igen om att sätta mål, se ovan – för här kommer det en uppmaning som säger att många inte når dit de vill just på grund av de inte har specifika mål att fokusera på. Tänk på att det inte måste vara storslagna mål – det kan vara små vardagsmål också!

ORD PÅ VÄGEN: Använd dina kunskaper väl, var så lugn, trygg och säker du kan – det är det som löser situationer du hamnar i. Använd din energi väl.

EXTRA: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är: ”Knekt i Pentagram och lyder:
Jag skyddar allt jag älskar - både människor och natur!
                             ---------------------------------------------------------------
 
Ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova 


● Beställ nya e-boken: ”10 Signaler som kan förutsäga en skilsmässa”.
● Lär dig Tarot – för blivande proffs eller hemmafixare.
● Personlig Workshop – välj vilken du vill, starta när du vill.
● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita.
Bli medlem i Maritas Hjärtevänner på Facebook.
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida:  
www.mbnova.se
Boka Marita: http://marita.shopitoo.com

 

5 kommentarer: