måndag 28 juli 2014

Tarotskop - Så blir vecka 31 enligt mina Tarotkort 140728 (skriftligt)




Hej kära du!! 
Hoppas allt är bra med dig och att du njuter av den härliga sommaren! Det är ju måndag idag så här kommer veckans Tarotskop – så blir veckan enligt mina Tarotkort. Tolkningen sträcker sig över hela vecka 31. Denna vecka blir det skriftligt igen - mycket nöje! 

Först en nyhet!!
Nu var det länge sedan jag körde den populära workshopen "Nå ditt Personliga mål" - så på måndag den 4 augusti startar jag den igen!! 

Läs mer och boka här = http://bit.ly/1lMKG2b
   
VECKANS TAROTSKOP:
Det blir en kärleksfull vecka fylld med nya möten
både nya kärleksrelationer och nya vänner och kanske förälskar du dig även i ett nytt hem? :-) 
Den här veckan handlar det en hel del om tillgångar i form av hus, hem och bostäder. Kanske letar du efter en ny bostad – då är det dags att skrida till verket nu. Både att sälja och köpa bostäder är lyckosamt nu! Dra inte ut på tiden utan skrid till verket genast. Ett tips när du väljer bostad, välj både med hjärta och hjärna. Om du från början inte tänkt dig att köpa ett renoveringsobjekt så fall inte för frestelsen att ta på dig mer jobb än du orkar. Tänk också på att det inte är bostaden som ska äga dig – utan du den… Med det menar jag, låt den heller inte bli för dyr för din budget.
Den här veckan handlar även mycket om vänskap – både nya och gamla vänner finner sin väg in i ditt liv. Och gör de inte det – ta kontakt själv. Alla möten med vänner nu är något som ger stor glädje både nu och längre fram så passa på att odla alla vänskaper – även de du tyckte från början var lite udda! *ler*
Bilden är inte relaterad till texten
Hur kan jag vinna på att odla vänskaper just nu tänker du kanske? Ja, förutom att det är roligt och givande med vänner så känns det som att det kan behövas för framtiden. Exempelvis att du behöver hjälp med något längre fram och utan en solid vänskap att stå på kan det kännas motigt att be om hjälp. Eller att det är DU som ska hjälpa någon längre fram och då är det bra att ha lagt en god grund för vänskap för att kunna gå in i den människans liv och hjälpa till!
Förra veckan låg mycket kärlek i luften – så även denna vecka!! Om du är i en fast relation  - blås liv i den igen genom att hitta på romantiska äventyr på tu man hand eller överraska med någon liten present eller extra smarrig middag!
Om du gärna vill hitta en ny kärlek är denna vecka riktigt bra för det också – ut och ta för dig, som man säger. *ler* Det som ofta ligger som hinder i vägen är att vi fyller våra liv så till bredden med aktiviteter att nya kärlekar kan få svårt att få plats i våra liv, så se över ditt schema och gör plats! Ett annat vanligt hinder är desillusion! Man har blivit bränd tidigare eller man ser vänner som kämpar med sina relationer etc. – inget av det hjälper när man vill hitta en ny kärlek. Att fastna i ”vill men vågar inte” är inte bra. Se över dina tankar och värderingar kring kärlekspartners och gör nödvändiga justeringar inom dig för att fullt ut våga släppa in kärleken!
Tips: Just nu är det lyckosamt att resa och även att planera för en resa längre fram!

Råd: Om du har problem, lös dem med din mentala kapacitet, inte genom hjärtat. Det är ju få problem som löses ju sämre man mår över dem, eller hur? Din mentala kapacitet är på topp nu så passa på att lösa även gamla problem och ”surdegar”.

Hinder: Kreativiteten kan vara något låg (i väntan på en topp) så vänta med att starta företag eller dra igång ett kreativt projekt lite till.

Ord på vägen: Ibland är vi så vana att ha dålig ekonomi att vi fortsätter att tänka ”fattigt” även när ekonomin blir bättre. Det är inte en framgångsfaktor för att dra in mer pengar – gör nödvändig justering inom dig och tillåt dig att njuta av överflödet som kommer till dig.

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är 6 i Svärd och lyder:
Jag ser allt klart när jag fokuserar bara på det jag behöver göra just nu!

Tänk på att mina exempel bara är ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer / infallsvinklar i ditt liv.

Tack för idag - ha en go vecka kära du och välkommen till min nya Drop In Linje: 0939 – 111 91 41 (samtalet kostar 19.90/min).
För prel. öppettider, klicka här >>
 
Kram, Marita på MB Nova 
● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita.




Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach

Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se
Boka Marita: http://marita.shopitoo.com

 

1 kommentar:

  1. Klockan passerade midnatt för drygt 15 minuter sedan. Tack för veckans Tarotskop! Håller nu som mest på med flyttkartonger och en ny bostad har jag hittat centralt. Jag hoppas jag kommer att trivas där efter att ha bott i hus i över 30 år. Kanske jag också hittar kärleken i mitt liv igen eller en trevlig manlig god vän.

    Nattis/godmorgonkramar
    /Renate

    SvaraRadera