måndag 8 september 2014

Gäller även för helgen!! Tarotskop - Så blir vecka 37 enligt mina Tarotkort 140908 (skriftligt)



Hej hej!
Kom ihåg att veckans Tarotskop även gäller för helgen! Ha det gott! /Kram, Marita 



 ---------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej kära du!! 


Det är måndag igen och det är äntligen dags för ett nytt Tarotskop – så blir veckan enligt mina Tarotkort! Tolkningen sträcker sig över hela vecka 37. Denna vecka blir det skriftligt igen - mycket nöje! :-)




VECKANS TAROTSKOP:

Den här veckan kommer du att träffa en lång, mörk man… haha! Lite skojar jag men lite är jag även allvarlig. Om du har ett problem i ditt liv som du behöver ha hjälp med så kan det vara skönt att veta att hjälp är på väg. Det finns en stor chans att personen som kommer att hjälpa dig är man, lång och mörk (eller i alla fall åt  det mörkare hållet). Han är definitivt kreativ och driftig så ditt problem kommer att vara i mycket goda händer. Det finns dessutom en stor chans att han löser ditt problem på ett ännu bättre sätt än du tänkt dig från början.


Även den här veckan kan du vara beredd på överraskningar av många olika slag! Jag upprepar det jag skrev förra veckan för det gäller även nu! – Det kan vara fantastiska saker som händer, eller lite mindre fantastiska. Till största delen styr du detta själv. Med ett sinne som är fyllt av grubbel och med fokus på problem blir det lite mindre fantastiska händelser än om du sätter din kraft till din egen förmåga och bäddar in både tro, hopp och kärlek i ditt hjärta och sinne. Det händer alltså bra saker för alla men den som är inställd på mirakel får just det, andra får lite mindre av det goda.


Om du är i ett dilemma och inte tycker att du hittar några lösningar så fråga andra. Ibland tror vi att vi är ensamma om att ha ett visst problem. Men, om vi börjar fråga runt så upptäcker vi plötsligt att fler upplevt det vi upplever. Så istället för att känna dig låst – ta hjälp och råd från andra. Tänk också på att ibland är ett dåligt beslut bättre än inget beslut.




Tips: Om du förlorar något eller någon denna vecka så haka inte upp dig vid det negativa – där finns även små guldkorn att ta tillvara i stationen. Om du fokuserar på att hitta dessa guldkorn så kommer du att bli mycket ”rik” av det framöver – på många olika intressanta sätt!


Råd: Ta vara på dina möjligheter och lita på att det som händer är positivt! Exempel: Häromdagen pratade jag med två kunder efter varandra som frågade varför personer plötsligt var tillmötesgående och ärliga och varför händelser plötsligt började utveckla sig positivt… Det är som att vi är vana vid att saker går oss emot och vi ställer oss frågande till varför det sker positiva förändringar i våra liv. Försök att undvika detta. Snabbaste sättet för att människor och händelser ska återgå till det negativa är att inte lita på att det från och med en viss stund blir positivt även i fortsättningen.


Hinder:
Håller du på med ett kreativt projekt? Då kan det bli vissa fördröjningar med det. Exempel: Du har en keramikverkstad och den specialimporterade leran du använder blir försenad i transporten till dig. Du har beställt lökar som du ska sätta i jorden och de kommer inte i tid. Och så vidare... Fundera på vilka kreativa projekt som kan bli försenade i ditt liv och var förberedd på att hitta en alternativ lösning.


Ord på vägen: Med en livsplan i handen har du större chans att välja rätt väg mot dina mål i livet – utan plan kan du hamna vart som helst, framför allt vilse.


Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Fyra i Stavar och lyder: Jag firar alla steg i min utveckling och glädjer mig över allt jag har åstadkommit i mitt liv!



Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.

På gång!

Workshop: 15 september är det dags för min mycket populära Workshop:
Attrahera kärlek igen. Innehåll:
Attraktionslagen, Föreläsningar, Distanshealing, Inspiration, Mental Träning, Handbok, Verktyg och effektiva metoder!
Läs mer här: http://bit.ly/1e4zRUE.
Tack för idag - ha en go vecka kära du!
 

Kram, Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 

 







  
 Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se


10 kommentarer:

  1. Tack Marita. Jag tar till mej allt du skriver och funderar hur mitt liv ska bli. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Thomas, det var roligt att höra. Ha det gott! /Kram, Marita

      Radera
  2. Tack kära Marita för veckans Tarotskop som jag med stort intresse alltid ser fram mot och du ska veta du har hjälpt mig mentalt många gånger att hitta styrkan igen. Träffade en mörk man den 30 aug. med de grå tinningarnas charm (i mina ögon mätt lång eftersom jag endast är runt 160 cm kort då jag med åren krympt ca 3 cm) då jag var på en musikunderhållning med Potonerna, Oxelösunds enda manskör i Frösängskapellet. Vi satt bredvid varandra och började samspråka en del innan underhållningen började. Han liksom jag gillade naturen, musik osv. och berättade att han brukar åka ut till mina älskade klippor på Femöre Huvud och gå slingorna där. Han bor inte heller så långt ifrån mig och verkade inte ogilla om vi framöver gjorde sällskap när jag kommit lite mer i ordning. Kanske vi åter träffas igen den här veckan.
    En fin start på nya veckan önskar jag dig!

    Kram Renate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv rara Renate och tack för att du delade med dig av din historia. Jag önskar dig all lycka!! Kram, Marita

      Radera
    2. Hej, Marita jag delar gärna med mig och tack så mycket! Läser allt du skriver och tar med mej det. Affirmationen är viktig för mig. En fin lördag önskar jag dej, kram

      Radera
  3. Hej! tack för Trevlig Vecko Taro
    Åhh, jag Önskar att du kunde Skriva vilket Taro kort som hör till Texten! Mvh Annita

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Annita! Jag använder korten för att kanalisera min intuition. Om jag visade korten skulle många gå in i ett intellektuellt läge och börja analyser min tolkning - det skulle inte bli rätt. :-) Kram på dig!

      Radera
  4. Tack goa Marita för veckans tarotskop som verkligen ser ut att bli spännande. Jag ska verkligen försöka hålla alla mina sinnen öppna. Jag önskar dej en riktigt skön vecka. Kram ��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt söta du! Jag önskar dig också en riktigt fin vecka! Kram kram

      Radera
  5. Ingen man, kanske nästa vecka?! ;)
    Kram Birgitta Tiainen

    SvaraRadera