måndag 15 september 2014

Uppdaterad med video!! Tarotskop - Så blir vecka 38 enligt mina Tarotkort 140915 (skriftligt + video)

Hej min vän!
Det är fredagen den 19 september och jag vill gärna påminna om att veckans Tarotskop även gäller för helgen. Läs nedan eller lyssna på min videoinspelning! :-)

 
Länk till videoinspelning på Youtube: http://youtu.be/Jjgab5pB-MQ



Mycket nöje & Ha en go helg!
Kram, Marita

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inlägg från måndag, 15 september:

Hej kära du!! 


Det är måndag igen och det är äntligen dags för ett nytt Tarotskop – så blir veckan enligt mina Tarotkort! Tolkningen sträcker sig över hela vecka 38. Denna vecka blir det skriftligt igen - mycket nöje! :-)

Ikväll:  Workshop – Attrahera Kärlek: http://bit.ly/1e4zRUE
Onsdag: Kostnadsfri Distanshealing: http://bit.ly/1qbKGf4


 
VECKANS TAROTSKOP:

Lugnet lägger sig! Det har varit många energier i omlopp. Kanske har du barn som börjat i förskola/skolan, du har kommit tillbaka från semestern, du har börjat ett nytt jobb… Vad det än har varit i ditt liv som tagit energi så kan det vara gott att veta att lugnet lägger sig lite den här veckan och en ny ”lunk” tar sin början. På det hela taget blir det en fridfull vecka. Skönt!

Men, du kanske inte vill ha det så fridfullt?? Kanske väntar du på besked om än det ena och än det andra, kanske väntar du på att saker istället äntligen ska ta fart och att det ska ”hända” något. Nå min vän, då kanske du får vänta lite till. Allt kommer i sinom tid så ägna tiden åt att ta hand om det som du har runt omkring dig nu istället – alltid finns det någon gammal uppgift/surdeg som ligger och lurar och väntar på att tas omhand, eller? Gör det nu så är du beredd när det börjar röra på sig igen.

Ibland kan det vara lite knepigt med omställningen att gå från ljusare till mörkare tider. Vissa får ett ökat behov av att sova lite extra när det börjar bli mörkare ute. Hur ser din sömn ut? Behöver du kanske sova lite extra nu i sommar/höst-övergången? Om du känner att du behöver men inte känner att du hinner kan du istället ta små och korta s.k power naps. Du kan också meditera lite extra – eller börja meditera. Det brukar korta sömnbehovet med en timme eller två. Det räcker med 15-30 minuters meditation per dag.

Har du bekymmer som du tar med dig in i sömnens land och därmed får en sämre sömnkvalitet? Ta gärna papper och penna och skriv av dig dina bekymmer innan du ska sova. Det sägs också att som vi somnar – så vaknar vi. Om vi är bekymrade när vi somnar, vaknar vi ofta och känner oss bekymrade. Ta gärna för vana att avsluta dagen med att skriva ner några saker som varit roliga under dagen och några saker som du är glad och tacksam för. Skriv också gärna upp något som du ser fram emot att göra nästa dag! Om du inte kan komma på något som du ser fram emot… skapa något själv! Exempel: Imorgon ser jag fram emot att ta ett härligt skumbad, köpa härligt röda och saftiga tomater, köpa en veckotidning, ringa min bästa vän – ja vad som helst. När vi tänker efter finns det mycket att se fram emot bara vi inte tänker på det som något självklart – utan något att faktiskt se fram emot!!

Tips:  Känner du dig låst? Lås upp dig själv. Det är inte troligt att någon gör det åt dig. Sök med ljus och lykta över vilka möjligheter du har – de finns! Använd dina resurser inre och yttre.

Råd:  (Det här rådet kommer nästan varje vecka känns det som.) Se över dina relationer. Vilka personer/relationer är det dags att gå vidare från? Stanna inte i landet mitt emellan – där finns varken ljus eller glädje. Det är dags att ta steget in i framtiden!

Hinder: Det du längtar efter kommer men du får vänta lite till. Ha tålamod.

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Sex i Bägare och lyder: Min finaste gåva är vänskap!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


Tack för idag - ha en go vecka kära du! Kram, Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 




 Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

4 kommentarer:

  1. God kväll, Marita och tack för veckans Tarotskop! Just nu önskar jag lugn och ro omkring mig. Finner det ofta på vår vackra kyrkogård och vid makens grav. En soffa finns i närheten där man kan meditera eller bara landa i stillheten. Egentligen är jag en livlig/orolig själ som vill ha fart omkring mig men just nu är det stillheten och det vackra jag vill ta till mig. Varje dag är en gåva vacker som regnig och hösten har verkligen bjudit på vackra dagar. Försöker dagligen ta till vara på det optimala ljuset därav vistas jag ute mycket. Upptäcker något nytt dagligen och lever i den här stadsdelen som jag flyttat till som en turist. Det är spännande att utforska omgivningarna! Tack för tipset om att skriva ner det roliga, positiva som hänt under dagen. Skriver nästan dagligen i en liten agenda vad jag upplevt. Ska försöka att skriva ner sådant jag ser fram emot. Något som jag jämt försöker jobba med är att ha tålamod. Då det gäller djur & barn har jag hur mycket tålamod som helst. Nu blev det ett långt inlägg igen. Jag har svårt att sluta i tid. En fin vecka önskar jag dej också, varm måndagskram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack raring för att du delar dina tankar. Varm kram, Marita

      Radera
  2. Mm tålamod då kanske?! Känns helt okej m en lite mera stillsam tid :)
    Tack snälla ♡ Birgitta T

    SvaraRadera