måndag 29 september 2014

Tarotskop - Så blir vecka 40 enligt mina Tarotkort 140929 (skriftligt)



Hallå kära du!! 

Det är måndag igen och det är äntligen dags för ett nytt Tarotskop – så blir veckan enligt mina Tarotkort! Tolkningen sträcker sig över hela vecka 40. Mycket nöje!

Kom ihåg: På onsdag 1 oktober bjuder jag på distanshealing!

VECKANS TAROTSKOP:
Den här veckan är det viktigt att vi inte blir för känslomässiga runt praktiska saker och mentala processer. Jag brukar ofta predika om vikten av att sköta rätt uppgifter med rätt ”instans”. Exempel: Räkningar är en affärstransaktion och sköts därmed av hjärnan. Allt för många betalar räkningar med hjärtat och mår dåligt. Gör inte det, skilj mellan hjärtats uppgifter och hjärnans uppgifter. Om du blir för känslomässig denna vecka finns en risk att du missar en del viktiga detaljer. Det kan vara att du missar att läsa det finstilta, missar tider och överenskommelser, missförstår instruktioner, etc.

Du är smart, kom ihåg det! Exempel från verkligheten: Det händer ofta när jag pratar med kunder att jag får påminna dem om det – att de är smarta och har en större mental kapacitet än de tror. Många har liksom glömt bort den delen om sig själva. Många säger; Ja, förr vara jag ganska smart men nuförtiden klantar jag till det allt som oftast. (…eller liknande…) Kanske har människor de mött fått de att tro att de är sega, dåliga beslutsfattare och allmänt ”dumma”. Kanske har de missat en sak eller två ibland i livets snurriga karusell och tror därmed att de klarar av mindre än de faktiskt gör. Så jag säger det igen!! Du är smart, kom ihåg det!!

Tarotkortet är inte
relaterat till texten

Den här veckan är det fördelaktigt att inleda rättsliga processer av olika slag. Det kan vara allt från att söka vårdnad för barn till skadestånd av olika slag. Finns det någon process som du borde dra igång men förhalat? Gör det nu!

Med alla dessa mentala energier i omlopp är det kanske inte så konstigt om de känslomässiga delarna av våra liv får stå tillbaka lite. Längtar du efter någon? Känns livet lite tomt och tyst? Oavsett om du väntar på att träffa någon eller att du väntar på att din partner ska fokusera mer på ”er” och er relation, får du ha lite tålamod. Bäst är dock att inte vänta utan att själv vara den som skapar energi kring relationsfrågor just nu. Kom ihåg: Gör man något, händer något!



Tips: Fokusera på dig och ditt välbefinnande. Du har stor möjlighet att påverka din omgivning genom att föregå med gott exempel. När du tar väl hand om dig själv sprider sig dina goa energier som vackra ringar på vattnet och når fram till andra och inspirerar dem!

Råd: Har du ett kreativt projekt som hamnat på efterkälken? Ta hand om det nu och du kommer att få glädje av det under mycket lång tid framöver!

Hinder: Det kan hända att du träffar en del ”tråkmånsar” eller glädjedödare denna vecka. Ge dem bara kalla handen och avvisa dem direkt utan att riktigt lyssna på vad de har att säga. Ta inte in deras energier i ditt liv!! De är troligen inte ute efter att hjälpa dig utan bara sig själva!

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Sju i Stavar och lyder: Jag står upp för det jag tror på!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.
 

Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 




Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

4 kommentarer:

  1. Tack så mycket <3 Tänkvärt som alltid :)

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket goa Marita! Tipset du gav håller jag på med nu att fokusera på mitt välmående. Affirmationen tilltalar mig bra.

    Soliga kramar/Renate

    SvaraRadera
  3. Tack kram <3
    Jenny.borgstrom@live.se

    SvaraRadera
  4. Jisses vad klockrent..Söker både enskild vårdnad och tråkmånsar som hör av sig via nätet (okända typer)..Tack Marita ♡

    SvaraRadera