tisdag 7 oktober 2014

Tarotskop - Så blir vecka 41 enligt mina Tarotkort 141007 (skriftligt)



Hej kära du!! 

Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan (och helgen) enligt mina Tarotkort. Mycket nöje! :-)

VECKANS TAROTSKOP:
Den här veckan kan vi se fram emot en del förändringar – bra förändringar. För att få tillgång till de bästa förändringarna kan vi behöva ta risker, vara flexibla och förhålla oss öppna för det nya som kommer till oss. Det är inte läge att leta i minnet efter alla tillfällen i livet som vi inte lyckats med det vi har velat genomföra utan bara fokusera på det som händer nu och förstå att det här är en ny chans att göra något bra – en chans som inte har med något gammalt att göra. Nu är nu!!

Om vi envisas med att hålla fast vid gamla misslyckanden finns risk att vi kommer att känna oss trängda och begränsade vilket i sin tur kan medföra att vi får svårt att fatta beslut. Kanske börjar vi låta andra fatta besluten åt oss… vilket lätt kan leda till att vi inte är herre över våra egna liv längre. Hejda den här typen av utveckling i tid. 

Genom att ha en någorlunda klar livsplan: Till exempel en lista med saker som vi vill göra både privat, i kärlekslivet och i karriären – så har vi lättare att förhålla oss öppna och tillgängliga för det/de som kommer i vår väg. Och, vi kommer att veta om saker och ting är rätt för oss. Har du ingen plan/lista – skriv ner en nu genast! Den behöver inte vara omfattande och svår – enkelhet funkar bra också! 

Tarotkortet är inte relaterad till texten.
Här kommer att starkt förenklat exempel:
Låt säga att du har skrivit på din lista att du ska ha en middag i helgen för dina nya arbetskamrater. På din lista har du därför också skrivit att du ska köpa tidningen Allt om Mat, för du hoppas hitta ett recept att laga mat efter. Du är lite nervös, för förra gången du tog ett recept från en tidning så slutade det med att hela middagen blev förstörd och du fick ringa och beställa hem pizza istället. När du kommer till affären finns en tidningsförsäljare där, han jobbar på tidningen Allt om Golf. Han tycker att du ska köpa hans tidning. – Nej, säger du, jag ska köpa Allt om Mat för jag ska ha en bjudning i helgen och behöver ett bra recept. //Du viftar bort försäljaren och stegar iväg! // Tidningsförsäljaren går ikapp dig och säger: – Hör här, I just det här numret har Annika Sörenstam delat med sig av sina bästa recept – du kan säkert hitta något gott där! // Du kommer plötsligt ihåg att du hört att flera av dina nya arbetskamrater är inbitna golfspelare och inser snart att det här är en riktigt bra idé! Du tar tidningen och tackar försäljaren med ett stort leende. //

Slutsats: Var öppen för det/de som kommer i din väg och våga ta en risk eller två för att lyckas!!

Kärlek ligger i luften!! Den här veckan är det också viktigt att följa sina drömmar – vad gäller våra kärleksrelationer. Ingen dröm är för liten och ingen för stor. Kanske behöver du dessutom ta till en del av din berömda envishet (som legat inom dig och slumrat en tid…) för att genomföra det du vill. Drömmer du om giftermål eller förlovning? Nytt hus? Nyrenoverat badrum? Barn? Om du är i en relation vet du säkert redan vad du vill genomföra. Om du inte är i en relation men gärna vill vara det. VAD kan du göra just nu för att komma steget närmare? Är det att gå med i en datingsida? Affirmera eller använda dig av Lagen om Attraktion? Börja en kurs som du vet lockar både män och kvinnor? Gå ut och dansa? Fundera ett var på vad just du kan göra?

Jag brukar fråga mina kunder: Tänk efter – hur många nya män (om det är det man söker) pratar du personligt med varje vecka? De flesta brukar medge att det inte är många, om ens någon…. Så försök alltså att sätta dig själv i olika sammanhang där du kommer i kontakt med fler män eller kvinnor! Ett annat tips för att få igång energierna är att välja ut den mest (för dig) attraktiva personen i hela affären och gå fram och fråga vad klockan är! :-) Ganska ofarligt men kan få fart på våra inre livsglädje! Och när vi känner livsglädje blir det lättare för oss att tänka i nya djärvare banor, eller hur!

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Kung i Stavar och lyder: Jag är stolt över mina bedrifter och allt jag kan!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.
 

Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

6 kommentarer:

  1. Tack käraste Marita för veckans Tarotskop! Envishet använder jag mig ofta av och används den på ätt sätt kan man komma långt. Nu måste jag le angående den attraktivaste personen i hela affären och det ska jag ta till mig. I måndags var det tvärtom en man var vänlig och öppnade dörren till mej. Han stod bakom mig i min närbutik. Vi började prata med varandra och innan vi skiljdes sa han: "var rädd om dej" och båda log vi mot varandra. Jag hoppas jag träffar honom igen.
    Ha en fortsatt fin vecka och var rädd om dig!
    I natt har det regnat började när jag hjulade hem från centrum och fortfarane regnar det kl 06:47 "pip!

    Onsdagskram Renate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själva söta Renate! Låter som ett härligt möte, ibland är det de små ögonblicken som förändrar livet! :-) Ha det gott kära du! Kram

      Radera
  2. Tack för taroskopet :) ...Jag log och skojjade lite med en karl på jobbet (som var där på nåt besök), samt att jag skojjade med en charmig elektriker som också var där på nåt jobb...Ja, jag ska försöka ruska av mig tidigare tråkigheter och se till mina resurser..Kram b

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där!! :-) Lycka till och kram till dig! /Marita

      Radera
  3. Tack, detta var intressant! Ibland behövs en liten "knuff" för att komma igång med det man egentligen vill och önskar, en sådan fick jag, nu gäller det bara att fortsätta gå... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra, glad att kunna knuffas lite!! :-) /Kram, Marita

      Radera