måndag 20 oktober 2014

Tarotskop - Så blir vecka 43 enligt mina Tarotkort 141020 (skriftligt)

Jag vill gärna önska alla mina goa bloggläsare en fin, rolig och kärleksfull helg!!

Påminner om populära workshopen: Aktivera ditt Pengaflöde (http://bit.ly/1lzgiun) som börjar på måndag och att veckans Tarotskop även gäller för helgen!


 Kram, Marita





Hej kära du!

Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje! :-)


VECKANS TAROTSKOP:

Troligtvis så har de senaste veckorna bara rullat på, nu är det dags för eftertanke. Kanske behöver du vara lite i stillhet eller i ensamhet för att få alla intryck på plats – för att lättare planera nästa fas/steg i ditt liv. Det är ju så att när allt rullar på och vi inte hänger med riktigt, är det lätt att tappa bort sig själv. Det är lätt att känna sig trött och i obalans och när vi inte mår bra fattar vi oftast inte bra beslut. Ta lite tid i stillhet och tänk över saker och ting i lugn och ro – det är mycket läkande. 

Om du är mitt uppe i ett projekt så kan det vara svårt att dra sig undan en längre tid. Ta den tid du kan och planera allt noga innan du tar nästa steg, lämna inget åt slumpen. Det är viktigt att du vet ditt eget värde denna vecka och att du verkligen värderar och använder dig av all den samlade kunskap du har fått i livet. Och det är mycket det!! Underskatta aldrig din egen kraft! 

Det här är också en tid då det är gynnsamt att hitta den högre meningen med livet. Avsätt gärna extra tid för meditation, gå en andlig kurs – eller något annat du längtat efter länge. Om du behöver hjälp med något denna vecka är det fördelaktigt att hitta en bra mäklare, ekonom, rådgivare, arkitekt eller advokat!


Kortet är inte relaterat till texten.
Om du är i en relation kan det hända att en tredje part lägger sig i ett och annat denna vecka… Det kan vara en svärmor, fd man/fru – eller någon annan. Försök att inte ta åt dig, försök att låta saker och ting passera. Det är inte värt att strida för och du kanske upptäcker att du inte får det medhåll som du önskat från din partner. Det är dock inget som spelar så stor roll i det långa loppet, bara en förarglig parentes i ditt liv så lägg ditt fokus på något roligare, kära du. 

Tips: Våga gå din väg om något är lönlöst och/eller smärtsamt som det fungerar nu. Gör processen kort. Gör det snabbt – som när man drar av ett plåster, du vet. Snabbt är bäst och gör minst ont! 

Råd: Fastna inte i självömkan. Har något jobbigt hänt dig som inte var ditt fel? Då är det lite synd om dig en stund och du behöver säkert tröst. Men, till syvende och sist… hur det än är… det är viktigt att vi aldrig fastnar i självömkan utan tar vårt vuxna ansvar och reder ut situationerna så gott vi kan. (Jag ser tyvärr ingen riddare eller prinsessa som kommer ridande på en vit häst och räddar dig. *ler*) Du kan själv! Heja dig!! 

Hinder: Vatten och vila! Som jag nämnde tidigare fattar vi bättre beslut om vi är utvilade, pigga och i fas med oss själva. Vila gärna så ofta du behöver denna vecka och glöm inte bort bra mat och mycket vatten. 

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Tio i Svärd och lyder: Jag släpper taget om det jag inte kan göra något åt och fokuserar på det jag kan råda över!



Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv. 

Min blogg läses av ca 1000 personer varje vecka - det är roligt!! Klicka gärna på gilla eller lämna en kommentar om du vill - det är mycket uppskattat!!



Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 





Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se



12 kommentarer:

  1. Det är så rätt det du skriver,och det är precis vad jag behöver höra, många saker vet jag , men sitter liksom fast och tar mig inte loss, precis för att jag känner mig osäker om det jag tänker är rätt. Det har varit jobbigt en lång tid, och rädd att allt blir fel igen.men ska ta mig samman i kaoset.så TACK för veckans tarotskop.din vän Irene

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack rara Irene, du kan klara det!! Stor kram till dig. /Marita

      Radera
    2. Det stämmer bra in på mitt liv just nu. Tack underbara Marita och du är en fin människa och vän �� �� ��

      Radera
  2. Du skriver såå bra - såå synkat!!
    TACK <3

    SvaraRadera
  3. Det du skriver är så bra.
    Jag släpper taget om det jag inte kan göra något åt och fokuserar på det jag kan råda över! Detta har jag fått nu att lära mig.Men tycker allt är som dimma.

    SvaraRadera
  4. Tack fina du för denna veckas tarot och alla de andra tidigare. Alltid lika uppskattat och är för mig en hjälp och stöd i livet. Allra mest då det är turbulent och frågorna är många....<3 Kram från torparemor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla, så glad att du tycker om dem! Kram, Marita

      Radera
  5. Tack tack..Mm mycket som stämmer..Lätt att tappa bort sig själv när karusellen snurrar fort...Men men nya tag gäller..
    ♡ Birgitta T

    SvaraRadera