måndag 13 oktober 2014

Tarotskop - Så blir vecka 42 enligt mina Tarotkort 141013 (skriftligt)

Hej! Det är fredag och jag vill gärna påminna om att veckans
Tarotskop även gäller för helgen!


Kram, Marita 


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej kära du! 



Hoppas allt är bra med dig och att du har det bra så här i oktober! Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje! :-)

VECKANS TAROTSKOP:

En ny början! Denna vecka är superbra om du vill börja något nytt! Det kan vara vad som helst. Kanske har du en länge känt dig lås och att livet inte är så roligt. Gör något så händer något, brukar jag säga, vet du! *ler* Om du bara sätter igång så kommer många av krafter att verka för din fördel. Det kan vara vad som helst som drömt om länge, vad som helst! Förvänta dig goda resultat och lita på att det som händer är rätt, det är också viktigt!

Du som är insatt i astrologi vet att Merkurius går baklänges nu (retrograde) till den 26 oktober. Det brukar inte vara en tid för nya initiativ – trots det uppmanar jag dig att ta tillvara de starka energierna som finns nu. Om du stöter på patrull (problem) så gå tillbaka till ritbordet och se över din plan. Det är inte fel på din idé – den kanske bara behöver finslipas lite. Ge inte upp, sjösätt din idé, var flexibel att ändra lite här och där – du ska se att det kommer att gå riktigt bra!

Bilden är inte relaterad till texten
Det finns fler anledningar att agera nu. Inte nog med att du får utdelning på allt ditt arbete, du kommer dessutom att bli så nöjd med dig själv att det blir positiva effekter på flera områden i ditt liv. Familj, vänner - ja alla kommer se hur glad och nöjd du är och de kommer att ställa sig på din sida och stödja dig. Gör saker rätt, med rätt attityd som är detta början till en period av s.k ”flow”. Flow betyder helt enkelt att saker och ting går väl för oss. Du vet: Du tappar frukostmackan – men inte med smörsidan nedåt! *ler* Det gäller alltså att inte bli arg på sig själv för att man tappar mackan – utan glad att smörsidan inte hamnade nedåt. Hoppas du hänger med i vad jag menar!

Om du är yrkesarbetande så finns det stora möjligheter till avancemang på jobbet – framför allt kommer dina ansträngningar och goda arbetsresultat att uppmärksammas av kollegor och chefer. Så var stolt över ditt jobb, utför dina uppgifter väl så kommer du att se att det händer saker på karriärfronten, om inte omedelbart så lite längre fram när det är dags för utvecklings- och lönesamtal!

Tips: Denna vecka är det riktigt bra att se över sin egen inre personliga utveckling. Är du på rätt kurs? Har du ett kontinuerligt lärande av tidigare erfarenheter? Är du villig att våga och ta risker för att vinna? Delar du med dig av goda erfarenheter och motivation till andra? Vad är personlig utveckling för dig och hur kan du stärka den, den här veckan? Börja meditera? Gå en kurs? Alla initiativ som har med den egna utvecklingen att göra är extra positiva nu.

Råd: Inte så förvånande, det här dyker upp var och varannan vecka… Här kommer ytterligare ett råd om att lägga det gamla bakom sig. Gå vidare, kära du!!

Hinder: Välj dina strider, alla strider är inte värda att vinna. Banka inte pannan blodig för att få gehör för dina åsikter. Vissa människor tycker helt enkelt annorlunda. Acceptera och lägg inte mer energi på det.

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är sju i Bägare och lyder: Jag uppskattar mina fantasier och en dag blir de verklighet!!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.
 

Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova

● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita 


Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 / 0300-393 28
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

1 kommentar:

  1. God kväll Marita och tack för dina sedvanligt goda råd som jag tar till mig! Jag försöker lägga det gamla bakom mig och att gå vidare även om det inte är lätt och förlåter också trots att en liten tagg kommer att sitta kvar i mitt hjärta fortfarande en tid. Jag jobbar på det! Intressant det du skriver om Merkurius och det kände jag inte till men så är jag heller inte insatt i astrologi. Försöker att dela med mig mina goda erfarenheter. Veckan ser verkligen lovande ut!

    Kram Renate

    SvaraRadera