måndag 15 december 2014

Tarotskop - Så blir vecka 51 enligt mina Tarotkort 141215


Hej kära du!

Hoppas du har det bra! Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje!!
  • Först ett tack! Det är ca 1000 personer som läser mina Tarotskop varje vecka – tack för att just Du är en av dem! Som bevis på min uppskattning vill jag gärna ge dig en rabattkod om 25% som du kan använda till vilken av mina tjänster/produkter du vill! Koden är: tack25 och är giltig året ut. Du skriver in koden i kassaläget i min webbutik.

VECKANS TAROTSKOP:

Det kommer ett roligt meddelande! Har du gått och väntat på besked, information eller nyheter om något så finns stor möjlighet att det kommer till dig den här veckan. Kanske har ett lån du sökt gått igenom, kanske har du kommit in på en utbildning du sökt eller har du vunnit budgivningen av ditt drömhus? Det kan även vara något roligt du inte väntade dig att höra också. Det är bara att tacka och ta emot. Tänk på att även små roliga nyheter är värda att uppmärksammas och glädja sig över – det måste inte vara just miljonvinsterna! *ler* I en värld där vi matas av elände och olycka är det numera nästan en plikt att ta tillvara alla goda nyheter vi kommer över och riktigt basunera ut dem!  Och, inte minst – glädja oss över varandras goda nyheter! 

(Läs om det roliga meddelande som kom till mig idag längst ner i inlägget!)


Detta tips leder mig över till nästa... 
Tarotkortet är inte
kopplat till texten

Ett förfluget ord är svårt att ta tillbaka – detsamma gäller det skrivna ordet. Många av oss umgås på Facebook och i andra sociala medier. Tänk på två saker: Beroende på dina inställningar är det ganska lätt för utomstående att se vad du skriver, vilka bilder du postar osv. Tänk på att alltid skriva så att t.ex. blivande arbetsgivare m.fl. inte får fel uppfattning om dig. Tänk dessutom på att många människor är sköra i själ och hjärta – även om det inte syns på utsidan. Ta för vana att hejda dig en sekund innan du skriver ett svar på någons inlägg. Är ditt svar fint, stödjande och/eller kärleksfullt så klicka på ”Enter” – om inte, överväg om du vill omformulera dig? Denna vecka är det extra tydligt: Ett förfluget ord är svårt att ta tillbaka. Detta gäller självklart i alla sammanhang. Ge dig själv lite betänketid innan du ger svar på tal om du är upprörd eller arg – det är lätt att det blir galet annars.

 
Vill du utveckla din intuition eller andlighet? Konstigt nog kanske – med tanke på all julstök och så – är detta en ypperlig vecka att inleda eller utveckla oss själva på insidan. Vad har du drömt om att utveckla hos dig själv? Är det healing, medialitet, drömtydning – eller vad? Varför inte Googla en stund och låta dig styras av din intuition till det som är rätt för just dig?!

Tips: Påverka det du kan påverka och lämna resten till Universum. Det blir som det blir, det är ingen idé att oroa sig över det som ligger utanför din kontroll. Det enda du kan göra är att försöka ha ett så positivt humör och förhållningssätt du kan.

Råd: Någon behöver dina omsorger och du ger dem så gärna. Vem pysslar om dig? Om du inte har någon som pysslar om dig – pyssla om dig själv, det är extra viktigt just nu!

Hinder: Det finns många regler och förordningar i vårt samhälle. Vissa är nedskrivna och vissa ska vi liksom bara förstå. Följ så många regler du kan denna vecka, försök att ha marginalerna på din sida. Se upp med någon som kanske försöker tala illa om dig bakom din rygg. Lockas inte in i ett felaktigt resonemang. Om du följer alla skrivna och oskrivna regler så har du ditt på det torra. Tänk efter en gång extra så att du i varje situation är säker på att du handlar enligt din inre kompass för etik och moral. Då har du inget att oroa dig för – då är det ingen som kommer åt dig oavsett hur mycket de än försöker.

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Åtta i Svärd och lyder: Jag frigör mig själv från allt som håller mig tillbaka!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


Läs om det roliga meddelande som kom till mig idag!



Jo, jag har själv redan fått ett roligt meddelande denna vecka! Idag fick jag avin för att hämta ut ett paket som varit på väg till mig från en kär vän i Sydafrika sedan i augusti! Det blev jag oerhört glad över! Anledningen till förseningen är att posten i Sydafrika strejkat i 4 månader. Det kanske inte syns men det är en mycket välarbetad och färgglad elefant i mitten. 

Jag letade på nätet efter symboliken med just elefant och hittade detta: "En ensam elefant kan tolkas som ett löfte om trohet och huslig lycka." Inom Feng Shui betyder den förutom huslig lycka också skönhet, vänlighet och majestät. Elefantens energi är snäll och mycket, mycket klok. Vissa asiatiska kulturer tror också att elefanten är en kosmisk varelse och bär på världen. Underbart, eller hur!

Anteckningsboken ska jag använda som tacksamhetsjournal (där jag varje dag ska skriva in allt jag är tacksam över - och det är mycket!) och lilla söta skylten och vackra keramikplattorna med inspirerande text står runt omkring i huset som bra och uppmunrande påminnelser, två står här vid datorn. Ja, du förstår att jag är mycket glad över dessa gåvor! Stort och innerligt tack till min rara vän Karin i Sydafrika!

 

Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

7 kommentarer:

  1. Tack för veckans Tarotskop som jag alltid ser fram mot! Förra veckan hade jag skrivit ett lite längre inlägg som dessvärre föll bort. Jag var för trött för att skriva om det och tänkte skriva dagen efter. Glömde det förstås! Jag försöker alltid ta till mig dina exempel på ett positivt sätt och har många gånger fått kraft att gå vidare. Tack Marita för att du finns för oss <3 Jag förstår att du blev mycket glad över dina gåvor. Intressant det du tog upp med symboliken - elefant. Varm måndagskram/Renate

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta du, så glad att du uppskattar dem - tack för ditt svar! Stor kram, Marita

      Radera
  2. Tack för veckans Tarot, det ger mig kraft o förståelse för vad jag bör göra, healing till att börja med iaf, har manual redan men inte fått igång mig men nu så <3

    SvaraRadera
  3. Hej Marita
    Efter ett långt och riktigt tufft år blir man så glad att läsa veckans Taroskop och kan bara Tacksamt le och känna in det som har hänt senaste månaderna
    Det du skriver om att att lyssna på hjärtat och lita på Kosmos
    Ja jag har förutom min Tacksamhet oxå min Tro, Tillit, och Tålamod till Kosmos och dom små gåvor som bara strömmar in senaste tiden är helt amazing...
    Så glädjande och Naturen är mitt andra hem och trygghet
    Önskar dej en riktigt fin fortsatt vecka ~ Kram ~ <3

    SvaraRadera