måndag 1 december 2014

Tarotskop - Så blir vecka 49 enligt mina Tarotkort 141201



Hej kära du!

Hoppas du har det bra! Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje!!
  • På måndag den 8 december startar en ny omgång av min populära workshop: Aktivera ditt pengaflöde. Läs mer om workshopen här > Du kan även vara med och vinna en plats i nya veckotävling på Facebook. Läs mer tävlingen den här > Notera, om du redan har bokat din plats och vinner utlottningen så får du pengarna tillbaka den 8 december! 



VECKANS TAROTSKOP:

Planer, framförhållning och nya traditioner! Den här veckan är det bra att ha alla planer för jul och även gärna nyår klara. Vilket datum ska julkort skickas, vilken tid är det luciafirande, när ska du baka pepparkakor, julhandla osv? Ju fler rutiner och tider du får ner i almanackan desto större utrymme har du att säga ja till andra roliga saker som dyker upp denna månad. Det här blir en rolig månad så bygg in lite flexibilitet i almanackan så att du har tid att tacka ja till alla roligheter!

Mina kort tipsar också om att det kan vara dags för lite nya traditioner i juletid! Kanske är det dags för din familj att välja att fira jul med andra människor än de du/ni brukar fira med, kanske är det dags att introducera nya rätter på julbordet? Väldig många kan utantill räkna upp exakt vilka maträtter de har på julbordet – kanske är det dags för någon ny tradition som sätter extra piff på julmaten?

Själv kommer jag att tänka på en bild jag fått av min dotter på ett roligt julbröd, se bild. Den ska jag börja göra till julafton. Jag måste börja träna nu så att jag kan den riktigt bra när barnbarn kommer in i bilden – de kommer nog att älska detta roliga jultomtebröd! Till brödet ska jag hitta på ett smarrigt och juligt kryddsmör tänkte jag! *ler*




Dessutom, glöm inte att emellanåt lyfta blicken och se lite framåt. Hur ser livet ut i januari och februari? Glöm inte att det finns ett liv efter jul och nyår också!

Den här veckan är det också bra att vara lite extra tydlig, det finns en liten risk för att det kan uppstå enkla missförstånd i kommunikationerna. Var inte rädd för att uttrycka tydligt och klart vad du vill, vad du förväntar dig och vad du tycker. Säg det du vill ha sagt tydligt, bestämt men vänligt.

Toppen! (Nästa Tarotkort förstärker det förra.) Var även tydlig med vad du vill ha, äga och göra i din inre kommunikation – i din kommunikation med dig själv. Denna vecka finns det lite extra magi i luften som gör att du kan få nästan vad du vill. Så var oerhört tydlig med vad det är du vill ha!!

Tips för parrelationer! Fixa, dona, besluta och utför allt som måste göras med exakthet och precision. Men när ni spenderar tid på tu man hand, tänd ett romantiskt ljus emellanåt och glöm alla praktiska bestyr!! Jag skriver detta för det ser lite ut som att kärleken får stå tillbaka just nu med tanke på allt det praktiska – låt inte det hända i din relation.

Tips för singlar! Den här veckan ser det ut som att det är framför allt männen som hittar sin drömpartner! Kvinnor – gör er tillgängliga!! *ler*

  • Tips: Det är inte egoistiskt att tänka på sig själv emellanåt. Känner du att dina behov och önskningar kommer i skymundan – ta ett steg framåt och gör din stämma hörd.
  • Råd: Stå upp för det du tycker är moraliskt och etiskt rättvist även om det går emot vad andra tycker. 

  • Hinder: Du kanske inte alltid tycker att du får det du förtjänar. Livet är inte alltid rättvist här och nu men någonstans på vägen kommer balansen att jämna ut sig så sörj inte över att du inte får det som tillkommer dig – det kommer så småningom!

Affirmation: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Åtta i Svärd och lyder: Jag frigör mig själv från allt som håller mig tillbaka!

Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.

Tack för idag - ha en go vecka kära du!
Kram, Marita på MB Nova


● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita
 





Marita Bladh, MB Nova

Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

2 kommentarer:

  1. Tack kära Marita för veckans Tarotskop! Att frigöra sig själv från allt som håller mig tillbaka ska jag ta till mig. Likaså dina råd och tips!

    Ha en fin start på julmånaden december!

    Kram Renate

    SvaraRadera
  2. Tack söta Renate! Stor kram till dig! /Marita

    SvaraRadera