måndag 22 december 2014

Tarotskop - Så blir vecka 52 enligt mina Tarotkort 141222



Hej kära du!

Hoppas du har det bra såhär dagen före dagen före dopparedagen! Här kommer veckans Tarotskop - så blir veckan enligt mina Tarotkort. Mycket nöje!!


VECKANS TAROTSKOP:

Om jag säger…. Tänk på dig själv så blir det en toppenvecka och jul (!) säger du kanske: Men åh så egoistiskt – julen är ju till för barnen och om inte jag håller ihop det hela blir det kaos… *ler*

Nåväl, jag omformulerar mig… Om du vill ha en underbar vecka så sätt dig själv i främsta rummet - ofta. Gör det du ska, skynda dig om du måste – men stressa inte. Njut av att tillaga maten, njut av sällskapet och allt annat du tycker om – och framför allt, var närvarande.  

Det är inte roligt med sura miner på julen… Om du pressar fram ett stressat leende emellanåt räknas inte. Jag minns när jag var liten. En släkting, en pojke lite äldre än jag, som var med på jularna var alltid konstant missnöjd med sina julklappar – det spelade ingen hur fina julklappar han än fick! Jag förstod aldrig det där, det enda jag förstod var att det var svårare att njuta av mina julklappar, stora som små, för att jag såg att han var ledsen och arg. Tänk på att det blir svårare för andra att njuta om de ser att du är ledsen eller stressad. Blir inte allt klart så blir det inte! Ta det lugnt, be andra hjälpa till – och njut av julen på det sätt du tycker om den!

Om du tänker lite mer på dig blir detta alltså en kanonvecka. Vi får dessutom ett kort som säger: Allt är möjligt! Men, det är upp till dig att släppa in alla möjligheter! Ett stressat sinne utestänger möjligheter – en avslappnad attityd erbjuder mindre motstånd och är därmed öppet för möjligheter.

Tips: Om någon kommer i din väg som försöker inspirera dig att tänka i nya banor är det värt att lyssna på vad de säger. Det kommer att trigga dina egna visioner för framtiden.

Råd: Du har en enorm inre visdom, använd den till att strukturera ditt liv och se igenom det som inte leder dig framåt. Just nu är det extra oförmånligt att prata och tänka på gamla oförrätter. Du befäster de då ännu starkare. Glöm, förlåt och gå vidare. Oroa dig inte över sådant som inte hänt – det är ju inte ens säkert att det händer.

Hinder: I din iver över att få allt att klaffa just nu finns en risk att du blir manipulativ. Alla måste inte göra på ditt sätt… Det är inte säkert att din väg är den rätta vägen för alla. Låt alla ha sin väg och göra som de själva vill.

Affirmation:
Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är (passande nog) Tre i Bägare och lyder: Jag känner tillhörighet och älskar min familj och mina vänner!


Kom ihåg: Mina exempel är alltid bara ett sätt att förmedla hur jag tänker och ett sätt att få igång din fantasi i ett visst ämne så att du hittar motsvarande situationer/infallsvinklar i ditt liv.


GOD JUL!
Glittrande kramar,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita



 
Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Cert. Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar