måndag 15 juni 2015

Veckans Tarotskop - Så blir vecka 25 enligt mina Tarotkort 150615



Hej kära du!

Hoppas du har haft en go helg, nu är det dags för en ny vecka och ett nytt Tarotskop. Mycket nöje!


VECKANS TAROTSKOP:



Nystart – jippie!! Nu är det dags att glömma alla sorger, nu är det dags att blicka framåt och ta emot livet med öppna armar. Den som gör det kommer att få vara med om en härlig resa med många nya möten och intressanta händelser. Den som, å andra sidan, envist hänger sig fast vid gamla oförrätter, sorger och besvikelser missar allt. Hur ofta drömmer vi inte om att få börja om, känna ny frisk vind i håret och uppleva äventyr igen? Det kommer nu så ta för dig!!

Ett viktigt inslag, för att ta emot livet och allt det goda, är självklart ett beslut och en önskan från insidan. Men, glöm inte utsidan. Unna dig att fixa till ditt yttre, om det behövs, och att investera i ett klädesplagg som får dig att känna dig både bekväm och full av självförtroende! Alla komponenter, alla detaljer bildar en underbar helhet. Det yttre, det inre och hjälp från Universum!

När vi vill vara fria att uppleva äventyret kan det vara en god idé att se över våra bostäder. Se till att det inte är din bostad som äger dig – utan tvärtom. En bostad kan äga oss genom att kosta mer än vi egentligen mäktar med eller kräva ständig tillsyn och underhåll. Se hur du kan på detta, och andra sätt, frigöra tid och pengar. Det är inte alltid de stora inkomsterna man blir rik på utan de små utgifterna. 

SPECIALKORT FÖR MIDSOMMARAFTON:
Vi får Ödeshjulet/Lyckohjulet! Jag låter tolkningen från min Tarotkurs berätta om det generella svaret:

"Ödeshjulet förknippas med lagen om karma och reinkarnation och den naturliga följden av våra handlingar. Det står även för cykler och vändpunkter i livet. Det kan även stå för händelser i livet som inträffar - som vi kanske inte kunnat välja själva för att vi är del av en större helhet. 

Härligt nog står det också för optimism, generositet och tur i största allmänhet. Ibland kan det stå för att saker och ting - en cykel - inte är färdig och att svaret därför fortfarande är dolt.   

Ödeshjulet betyder ofta även expansion av vår levnadssituation, att vi drar till oss nya resurser, människor och pengar. Ibland betyder kortet att vi får uppskattning för något vi gjort och hamnar i strålkastarljuset! Oftast en förändring till det bättre!"

ETT KORT FÖR KÄRLEK:

För dig i en relation: En knuten hand kan inte ta emot kärlek hur mycket som än erbjuds… Öppna dina hand, öppna ditt hjärta – ge och ta med innerlighet.

För dig som är singel (och inte vill vara det):  Var som fyren, lys upp vägen men jaga inte efter skeppen…


TIPS: ”Såhär tycker jag – och det står jag för”. Tala alltid din hjärtas mening men gör det på ett mjukt sätt.

RÅD: Sommaren är som en stor komplimang. Allt och alla blir liksom vackrare denna årstid. Sträck på dig när du går förbi spegeln och se bara skönheten i dig (och andra). Eventuella brister får vara där, men förtjänar inte din uppmärksamhet.

HINDER: Det finns inget som hindrar dig just nu mer än dina egna begränsande tankar. Gör om det som inte gått bra i ditt liv – gör rätt denna gång.

AFFIRMATION: Här kommer en affirmation från min Tarotkurs. Kortet vi får är Sex i Stavar och lyder: Jag är säker i min roll och inspirerar andra att göra sitt bästa!


Ha en go vecka!!

Om du behöver någon att prata med, råd, medial vägledning eller coaching, välkommen att kontakta mig. Jag har tusental samtalstimmar i bagaget, ingen frågeställning är obekant, med mig kan du känna dig fri att diskutera allt.

Kram,
Marita på MB Nova 

  ● Prenumerera på mitt nyhetsbrev – Inspiration från Marita

 

Marita Bladh, MB Nova
Tarotkonsult / Reiki Master /Certifierad Coach
Drop In Linje: 0939 - 111 91 41
Telefon: 0722-698970 /
Mail: marita@mbnova.se
Hemsida: www.mbnova.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar